Intersport: prawie 60 mln zł przychodu w I kwartale

Intersport

Intersport

Zarząd Intersport SA poinformował, że według wstępnych szacunków spółka osiągnęła w I kw. 2014 roku łączną wartość przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług w wysokości około 59,8 mln zł, czyli o 2,95 proc. więcej w stosunku do I kw. 2013 roku (było: ponad 58 mln zł). Rekordowe obroty w marcu br. (+33 proc.) zrekompensowały spółce słabe przychody osiągnięte w styczniu br. (-12,7 proc.).

Ze względu na brak zimy, w lutym br. sieć Intersport pogłębiła wyprzedaże sprzętu i odzieży narciarsko-snowboardowej. Wpłynęło to na obniżenie marży o 3,7 pp. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jednocześnie firma na koniec I kw. br. zmniejszyła zapas magazynowy asortymentu zimowego.

W wyniku prowadzonej optymalizacji, Intersport zanotował w I kw. 2014 roku o 0,7 proc. niższe koszty działalności w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku. Udało się to osiągnąć pomimo powiększenia sieci sprzedaży o nowe lokalizacje.

W I kw. 2014 roku spółka wypracowała zysk brutto w wysokości 521 tys. zł, czyli o 69,6 proc. niższy w stosunku do I kw. 2013 roku (było: 1,7 mln zł).

Narastająco, od stycznia do marca 2014 roku, EBITDA wyniosła 2,6 mln zł, czyli o 33,2 proc. mniej, w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 3,9 mln zł).

Jednocześnie spółka poinformowała, że szczegółowy raport finansowy za I kw. 2014 roku zostanie opublikowany 12 maja 2014 roku.

W marcu br. spółka Intersport otworzyła 2 nowe sklepy w centrach handlowych. Nowe lokalizacje Intersport uruchomiono w Galerii Amber w Kaliszu (pow. 600 mkw.) oraz w Centrum Handlowym Atrium Felicity w Lublinie (pow. 887 mkw.).

Obecnie spółka prowadzi działalność handlową w 35 salonach własnych, które zlokalizowane są w 23 największych miastach Polski.

Reklama

Galeria Jurajska