FootFall Indeks przed świętami słabszy niż oczekiwano

Park handlowy, Shutterstock

Park handlowy, Shutterstock

16. tydzień 2014 roku pomimo wiosennej aury i przedświątecznego okresu nadal nie przyniósł wzrostu odwiedzalności centrów handlowych w Polsce.

Odwiedzalność w porównaniu tydzień do tygodnia spadła o 10,9 proc. Z kolei wynik w stosunku rok do roku spadł o 15,2 proc., a strata skumulowana obecnie wynosi 5,2 proc. – podała firma Experian.

Powodem niskiej frekwencji w polskim handlu detalicznym, zdaniem analityków z firmy Experian, są m.in. wahania w handlu detalicznym. Nie pomógł także okres przedświąteczny, który zwykle napędza odwiedzalność w centrach handlowych.

– Frekwencja w polskim handlu detalicznym wpadła w turbulencję. Są tygodnie, kiedy nasz indeks wykazuje wzrosty. Są też takie, kiedy leci mocno w dół. Ciekawie wygląda fakt, że mimo świąt Wielkiej Nocy indeks pokazał trzy strzałki w dół. Dwucyfrowe spadki pogłębiły stratę skumulowaną – skomentowali analitycy Experian.

Przypomnijmy: zarówno luty, jak i marzec nie były najlepszymi miesiącami dla polskich centrów handlowych. Pomimo wyprzedaży, a kolejno wprowadzenia przez sieci sklepów letnich kolekcji, nie udało się przełamać słabych wyników z zeszłego roku. Wyników nie poprawiła także wiosenna aura i wyższe temperatury. Analitycy w ostatnich tygodniach szacowali bowiem, że wiosenna pogoda przyciągnie do centrów handlowych klientów szukających nowych kolekcji. Mimo to roczne porównanie jest nadal na minusie.

Experian plc. to irlandzka firma badawcza, która prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016