Brand24 social media marketing

Portal Buffer opublikował na swoim blogu poradnik dotyczący tego, jak często powinno się publikować posty w social media, by osiągnąć jak najlepsze efekty.

Jak zauważa autor artykułu Kevan Lee, jednym z największych dylematów, przed którym staja marketerzy zajmujący się promocją firmy w social media, jest pytanie jak często publikować treści. Z jednej strony, na profilach firmy powinno się ciągle coś dziać, a drugiej, zbyt częste publikowanie postów może męczyć i zniechęcać użytkowników. Kevan Lee stara się znaleźć złoty środek pomiędzy aktywnością firmy, a natręctwem wobec fanów.

Autor przytacza przykład Buffera, który posiada zautomatyzowany system wrzucania postów na różne platformy społecznościowe:

  • „Twitter – 14 razy dziennie, od północy do 22:00, nigdy częściej niż raz na godzinę. Siedem razy dziennie w weekendy, od 3:00 do 21:00, mniej więcej co trzy godziny
  • Facebook – dwa razy dziennie, siedem dni w tygodniu od 10:08 do 15:04
  • LinkedIn – raz dziennie o 8:14, bez weekendów
  • Google – dwa razy dziennie, od 9:03 do 19:04, bez weekendów”

Mimo że system ten poparty jest konkretnymi analizami, Kevan Lee zaznacza, że eksperyment z częstotliwością ciągle trwa.

Powołując się na analizy firmy Socialbakers, Kevan Lee twierdzi, że publikując jeden post tygodniowo na Facebooku, można stracić fanów. Górna granica „irytacji” użytkowników to postowanie częściej niż dwa razy dziennie. Firmy, które przekraczały te limity, zaobserwowały spadek liczby fanów na swoich profilach.

Podobnym badaniom poddano odbiorców treści na Twitterze. Stwierdzono, że trzy wpisy dziennie to minimum, od którego zaczyna się zaangażowanie fanów poszczególnych firm. Trzy tweety to jednak za mało, nie można jednak przekroczyć górnej granicy, gdyż wtedy zaangażowanie użytkowników w poszczególne posty spada. Ci, którym zależy na maksymalnym zaangażowaniu w konkretne posty, powinni postować pięć razy dziennie, zaś firmy, które chcą angażować użytkowników w jak największym stopniu w cały profil, powinny zamieszczać treści do 30 razy dziennie.