Supermarket Intermarch, Grupa Muszkieterów
Supermarket Intermarche, Grupa Muszkieterów

Grupa Muszkieterów, zrzeszająca właścicieli supermarketów spożywczych Intermarché oraz sklepów typu „dom i ogród” Bricomarché, do 2020 roku planuje uruchomić w Polsce 500 nowych punktów sprzedaży obu sieci.
W ciągu najbliższych 5 lat Muszkieterowie chcą zainwestować w rozwój obu sieci blisko 6 mld złotych i w 2020 roku osiągnąć obroty na poziomie 16 mld złotych.

Nowa strategia Grupy Muszkieterów – Polska CAP 2020 – zakłada intensywny rozwój i rozbudowę sieci punktów sprzedaży do końca bieżącej dekady. Zgodnie z nią Grupa planuje do 2020 roku uruchomić w Polsce 295 nowych supermarketów Intermarché oraz 205 Bricomarché.

– Stawiamy na ekspansję na terenie całego kraju, we wszystkich województwach. Planujemy otwierać przede wszystkim sklepy własne. Na najbliższe 2–3 lata mamy już zabezpieczone lokalizacje. Ekspansja w centrach handlowych jest planowana, ale nie jest to nasza jedyna forma rozwoju. Nie wykluczamy także przejęć – powiedział w rozmowie z Retailnet Krzysztof Waligórski, prezes zarządu dyrekcji handlowej Intermarche.

Na początku kwietnia Muszkieterowie otworzyli w Krakowie 300. punkt sprzedaży w Polsce. Tym samym na polskim rynku działa obecnie 205 placówek pod szyldem Intermarché oraz 95 sklepów pod logo Bricomarché. W kolejnych 5 latach Grupa zamierza zrealizować inwestycje związane z zakupem terenów i budową sklepów w wysokości prawie 6 mld złotych. Nowe placówki obu sieci powstawać będą we wszystkich częściach kraju, a w szczególności w regionach, w których Grupa jest mniej obecna, tj. w centrum i na wschodzie Polski. Dzięki nowym punktom sprzedaży do 2020 roku Muszkieterowie planują zwiększyć zatrudnienie do prawie 33 tys. osób, w tym 25 tys. osób zatrudnionych będzie w ramach sieci Intermarché, a ponad 7 tys. – przez sieć Bricomarché.

– Polski rynek jest kluczowy dla Grupy Muszkieterów, a „Polska CAP 2020” stanowić będzie fundament naszej strategii na kolejne lata – podkreśla Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.

– Polska ma wciąż duży potencjał do rozwoju supermarketów spożywczych i sklepów typu „dom i ogród”. Jesteśmy obecnie największą siecią franczyzową na polskim rynku w tych dwóch kategoriach, niemniej, zgodnie z naszą strategią, poprzez zwiększanie liczby punktów sprzedaży Intermarché i Bricomarché, zamierzamy w najbliższych latach nadal wzmacniać naszą pozycję szczególnie w zachodniej części kraju, oraz prowadzić ekspansję w centralnych i wschodnich województwach – dodaje Patrick Renault.

Do końca 2014 roku Grupa Muszkieterów zamierza otworzyć jeszcze w Polsce minimum 20 sklepów pod szyldem Intermarché oraz minimum 10 Bricomarché.

– Jest to jednak plan minimum. Mając na uwadze naszą ambitną strategię, wierzymy, że uda nam się otworzyć więcej placówek niż pierwotnie zakładaliśmy – zaznacza Patrick Renault.

Kolejne już supermarkety spożywcze Intermarché powstaną m.in. w Toruniu, Łodzi, Gdańsku, a także w miejscowościach, w których Muszkieterowie nie posiadali do tej pory swoich placówek, w tym m.in. w Bukownie i Suchej Beskidzkiej. Z kolei supermarkety typu „dom i ogród” otwarte zostaną w Skierniewicach, Hrubieszowie oraz Starogardzie Gdańskim. W kolejnych miesiącach 2014 roku uruchomionych ma zostać również 9 przymarketowych stacji paliw Intermarché.

Obecnie na polskim rynku funkcjonuje ich 47. Grupa posiada w Polsce również 3 centra logistyczne: w Poznaniu, w Sadach pod Poznaniem, a także w Mysłowicach. W pierwszej połowie 2015 roku siedziba Centrali Grupy oraz wielkopolskie magazyny przeniesione zostaną do nowo powstającego nowoczesnego kompleksu biurowo-magazynowego o powierzchni 127 885 mkw., który zlokalizowany będzie w Swadzimiu pod Poznaniem. Umowa zawarta przez Grupę Muszkieterów i firmę Goodman jest największą tego typu transakcją na rynku logistycznym w 2014 roku.

W 2013 roku obroty Grupy Muszkieterów w Polsce wyniosły 4,89 mld złotych. W tym samym czasie Grupa w całej Europie wygenerowała obroty na poziomie 39,9 mld euro.

– Stały wzrost w ostatnich latach naszych obrotów, biorąc także pod uwagę wciąż odczuwalne skutki kryzysu gospodarczo-finansowego, potwierdza i umacnia naszą pozycję na polskim rynku marketów spożywczych oraz typu „dom i ogród”. Świadczy on ponadto o ciągłym potencjale rozwojowym naszych sieci w Polsce na najbliższe lata. Bardzo cieszy nas także fakt, że wyniki finansowe Grupy w Polsce prezentują się bardzo dobrze, a obroty wypracowane przez nas stanowią znaczącą część obrotów Muszkieterów w całej Europie – zaznacza Patrick Renault.

Sama sieć Intermarché wypracowała w Polsce w 2013 roku wzrost na poziomie 4,9 proc. w porównaniu z rokiem 2012, osiągając obroty wynoszące ponad 3,9 mld złotych, zaś sieć Bricomarché, lider na rynku supermarketów typu „dom i ogród” – blisko 980 mln złotych (wzrost o 10,4 proc. w stosunku do 2012 roku). Intensywny rozwój sieci Intermarché oraz Bricomarché w kolejnych latach przyczyni się do znacznego zwiększenia obrotów Grupy w przyszłości, które w 2020 oku. zgodnie z założeniami mają sięgać 16 mld złotych.