Colliers: sieci handlowe wstrzymują ekspansję na Ukrainie

Sean Briggs, Dyrektor Zarządzający, Dział Powierzchni Handlowych, Region Europy Wschodniej w Colliers International

Sean Briggs, dyrektor zarządzający, Dział Powierzchni Handlowych, Region Europy Wschodniej w Colliers International

Niestabilna sytuacja polityczna i gospodarcza na Ukrainie powoduje, że wiele sieci handlowych rewiduje swoje plany ekspansji na tym rynku. Jedną z firm, która o tym informowała, jest polska spółka odzieżowa LPP. O komentarz w tej sprawie redakcja Retailnet poprosiła Seana Briggsa, dyrektora zarządzającego, Dział Powierzchni Handlowych, Region Europy Wschodniej w Colliers International.

– Wiele sieci handlowych wstrzymało ekspansję na terenie Ukrainy do czasu wyklarowania się sytuacji politycznej. Podejrzewam, że większość z nich będzie się na razie przyglądać rozwojowi konfliktu, zanim podejmie decyzję o ewentualnym wycofaniu się z rynku ukraińskiego, na rzecz rynku polskiego lub rynków Europy Środkowo-Wschodniej – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Sean Briggs, dyrektor zarządzający, Dział Powierzchni Handlowych, Region Europy Wschodniej w Colliers International.

– Sytuacja na Ukrainie raczej nie będzie miała negatywnego wpływu na rynek handlowy w Polsce, przynajmniej w perspektywie krótkoterminowej. Zagrożenie to pojawi się natomiast, jeśli konflikt eskaluje do tego stopnia, że Rosja ograniczy lub zakaże importu polskich produktów lub ograniczy dostawy gazu w ramach odwetu za sankcje i działania ze strony UE i NATO. Taki scenariusz niósłby za sobą niekorzystne konsekwencje dla polskiej gospodarki, a tym samym sektora handlowego – dodał Sean Briggs.

Colliers International jest firmą doradczą działającą w obszarze rynku nieruchomości komercyjnych. Posiada sieć 485 biur w 63 krajach, zatrudniającą ponad 15,8 tys. pracowników. Jako część spółki giełdowej FirstService Corporation Colliers oferuje pełen zakres usług podmiotom związanym z rynkiem nieruchomości. Colliers International w Polsce działa od 1997 roku i posiada biura w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Gdańsku i Katowicach, w których łącznie zatrudnia ponad 200 specjalistów.

Reklama

Galeria Jurajska