Domino’s Pizza z 66 proc. wzrostem sprzedaży

Lokal Domino's Pizza

Lokal Domino’s Pizza

2013 rok był dla sieci pizzerii Domino’s Pizza w Polsce okresem dynamicznego rozwoju i realizowania nowych inwestycji. Sprzedaż detaliczna w sieci wzrosła o 66 proc. z 1,85 mln funtów brytyjskich w 2012 roku do 3,0 mln.

Domino’s Pizza odnotowała 43-proc. wzrost sprzedaży rok-do-roku i 46 proc. wzrost marży brutto rok-do-roku. Sprzedaż rosła w tempie dwucyfrowym przez ostatnie 5 kwartałów z rzędu. Sprzedaż detaliczna e-commerce wzrosła o 140 proc. w porównaniu do 2012. W styczniu 2014 udział sprzedaży e-commerce w sprzedaży w dostawie wynosił 59 proc. – podała spółka w komunikacie.

 Miniony 2013 rok był okresem znaczącego rozwoju naszej firmy. W tym czasie zwiększyliśmy liczbę lokali. Otworzyliśmy 3 nowe punkty poza Warszawą, 2 w Krakowie i 1 w Piasecznie. W październiku ubiegłego roku uruchomiliśmy też pierwszy lokal franczyzowy w Warszawie, który bardzo szybko zaczął osiągać obiecujące wyniki. Nie wykluczamy, że to właśnie model franczyzowy odegra kluczową rolę w rozwoju sieci Domino’s w Polsce – komentuje Peter Shaw, dyrektor generalny DP Poland PLC.

 Mając na uwadze wzrost sprzedaży, skoncentrowaliśmy się także na podniesieniu marży brutto poprzez optymalizację kosztów lokalowych i przy zachowaniu wysokiej jakości produktów. Ponadto wdrożyliśmy nowy format lokali, co pozwoliło na znaczącą redukcję kosztów, związanych z wystrojem i aranżacją oraz z opłatami eksploatacyjnymi. Nasza strategia na 2014 opiera się na dalszej budowie świadomości marki i rozwijaniu sprawdzonego modelu biznesowego. W najbliższym czasie planujemy też otwarcie 2 nowych lokali w Warszawie i Krakowie  dodaje Peter Shaw.

Liczba lokali Domino’s Pizza wzrosła o 36 proc. i obecnie polska sieć składa się z 19 punktów. Uruchomione zostały m.in. 2 pierwsze pizzerie w Krakowie, a w październiku został otwarty pilotażowy punkt oparty na modelu franczyzowym.

 Wyniki mojej pizzerii są na tyle obiecujące, że obecnie prowadzę rozmowy z potencjalnymi inwestorami zainteresowanymi finansowaniem kolejnych pizzerii Domino’s prowadzonych przeze mnie. Nie bez znaczenia w tych rozmowach jest fakt, iż Domino’s to międzynarodowa, uznana marka – mówi Jakub Stępień, franczyzobiorca Domino’s Pizza.

Obecnie Domino’s Pizza tworzy sieć 19 lokali zlokalizowanych m.in. w centrach i galeriach handlowych. Na świecie Domino’s Pizza ma ponad 10 tys. lokali na 70 rynkach. Spółka Dominos IP Holder LLC otwiera zarówno lokale własne, jak i franczyzowe. Kolebką Domino’s Pizza są Stany Zjednoczone, ale marka ma swoje punkty także w Australii, Meksyku, Indiach, Turcji, Francji i Wielkiej Brytanii.

Reklama

Galeria Jurajska