Aplikacja Lidl
Aplikacja Lidl

Sieć sklepów spożywczych Lidl jako pierwszy food retailer w Europie osiągnął liczbę 10 mln fanów na Facebooku. Tym samym jest siecią sklepów z największą społecznością w Europie.

Potwierdza to badanie – Lidl Now #1 European Food Retailer on Facebook, które zostało niedawno opublikowane przez Agencję Monitoringu Mediów Społecznościowych Socialbakers. Polski fanpage, który niedawno obchodził swoje drugie urodziny, na Facebooku liczy obecnie ponad 800 tys. fanów.

Obecnie Lidl prowadzi na Facebooku 26 stron firmowych, a społeczność liczy 10,2 mln fanów. W krajach, w których obecna jest sieć Lidl, średnio co 20 użytkownik Facebooka jest fanem Lidla (w Polsce co 14). Tym samym Lidl, już po 2,5 roku międzynarodowej obecności na Facebooku zajmuje 1. miejsce wśród sieci sklepów spożywczych w Europie i 2. na świecie.

Jak wskazuje raport Socialbakers, Lidl jest siecią sklepów spożywczych w Europie z największą liczbą interakcji (zaangażowaniem), a także największą liczbą zapytań od klientów pojawiających się na Facebooku. Pełny raport Socialbakers można znaleźć na: http://www.socialbakers.com/blog/2134-infographic-lidl-1-european-food-retailer-on-facebook

– Facebook stał się w ciągu ostatniego 2,5 roku bardzo ważną platformą komunikacji korporacyjnej Lidl – mówi Andreas Brückner, dyrektor zarządzający agencji mediów społecznościowych MRM.

– Sukces ten wynika z konsekwencji i wysokiego poziomu profesjonalizmu, z jakim Lidl podszedł do tematu mediów społecznościowych. Zamiast jedynie przekazywać za pośrednictwem tego kanału treści reklamowe, Lidl używa Facebooka do prowadzenia dwukierunkowej komunikacji z klientami w otwarty i przejrzysty sposób – podkreśla Andreas Brückner.

Oprócz proponowania udziału w klasycznych konkursach Lidl również aktywnie buduje relację ze swoimi fanami. Wspólnie ze społecznościami zostały już opracowane produkty (crowdsourcing) czy przeprowadzone zbiórki pieniędzy (crowdfunding). Fani biorą również aktywny udział w przygotowaniu oferty. W niektórych krajach fani mogli już nawet decydować, jakie artykuły z asortymentu Lidl mają znaleźć się w ofercie sklepów.

– Lidl bardzo poważnie traktuje opinie swoich fanów. Jest to, moim zdaniem, oprócz innowacyjnych treści jedna z głównych przyczyn wielkiego sukcesu tego zaangażowania. Również w przyszłości celami działań na Facebooku będą innowacyjność, dobra relacja z klientem i przejrzystość – dodaje Andreas Brückner.

Przypomnijmy: Lidl rozpoczął aktywność w mediach społecznościowych na skalę międzynarodową we wrześniu 2011 roku w 7 krajach (Wielka Brytania, Hiszpania, Irlandia, Holandia, Chorwacja, Rumunia i Finlandia), ale już wcześniej założony został pierwszy fanpage firmy na niemieckim Facebooku. Stopniowo przyłączały się kolejne kraje, aby ostatecznie w kwietniu 2013 roku społeczność fanów Lidla była obecna wszędzie, gdzie firma posiada swoje sklepy.
Fanpage Lidl Polska powstał w marcu 2012 roku. Przez ten czas licząca w tej chwili ponad 800 tys. społeczność Lidl Polska opublikowała ponad 100 tys. komentarzy, a sam fanpage zarejestrował blisko pół miliona aktywności.
Fani mają możliwość m.in. czatowania z szefami kuchni Lidla, wybierania promocji na ulubione produkty, a także otwierania wybranych sklepów w środku nocy.

– Social media to dla nas nie tylko „fun”, ale też edukowanie kulinarne. Działa to też w drugą stronę – nasi fani codziennie udostępniają zdjęcia potraw, które zrealizowali według naszych przepisów, a także przesyłają własne impresje kulinarne – mówi PR Manager Lidl Polska, Patrycja Kamińska.

Lidl jest także obecny w serwisie YouTube oraz Pinterest. Dodatkowo prowadzi stronę www.kuchnialidla.pl.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Obecnie w Europie istnieje ponad 9 tys. sklepów tej marki, a w Polsce – ponad 500.