social media online retailing

Świadomość najnowszych trendów w social media może pomóc opracować lepsze strategie, zastosować skuteczniejsze taktyki i zdecydować, gdzie inwestować zasoby ludzkie i finansowe – pisze Jayson DeMers, założyciel i prezes AudienceBloom.

Krajobraz mediów społecznościowych zmienia się w szybkim tempie, a strategie marketingowe muszą nadążać za tą ewolucją. Należy stale rewidować cele biznesowe, ewaluować kampanie w social media i oceniać ich efekty oraz co najmniej raz w roku – jeśli nie co kwartał – aktualizować swoją strategię.

Oto pięć najważniejszych trendów w social media, które każdy przedsiębiorca powinien uwzględnić w 2014 roku:

1. Dywersyfikacja

Prawdopodobnie widziałeś już nagłówki o tym, że Facebook zmienia swój algorytm. Z badań wynika, że jeśli prowadzisz fanpage firmy lub marki, to jedynie 6% Twoich fanów widzi zamieszczane na stronie posty. Eksperci sugerują, że odsetek ten będzie spadał i osiągnie poziom 1%.

Facebook chce zwiększyć przychody z reklam, wskazuje jednak na słaby punkt strategii marketingowej wielu firm. Jest nią zbyt wielka zależność od jednej platformy. Gdy zmieni ona zasady działania, cała strategia może się załamać.

2. Google+ jest na serio

Jeśli istnieje jakaś platforma społecznościowa, na którą należy zwrócić szczególną uwagę, to jest to Google+. Już odgrywa ona większą rolę niż algorytm wyszukiwarki Google. Oczekuję, że trend ten będzie się umacniał.

3. Integracja social media, SEO i kontentu

Branża marketingowa odchodzi od przekonania, że social media, SEO i content marketing powinny być zarządzane oddzielnie. Social media marketing ma znaczący wpływ na to, w jaki sposób udostępniane są treści.

Tworzenie treści ma bezpośredni wpływ na pozycjonowanie, szczególnie w świetle ostatnich aktualizacji algorytmu Google. Ważne jest, aby myśleć o trzech filarach marketingu jako o systemie, który powinien działać spójnie, zwiększając widoczność strony, budując markę i zwiększając sprzedaż.

4. Zwyciężą treści wizualne

Szacuje się, że 63% treści w social media to obrazy. Dlatego też platformy, których główną treścią są zdjęcia i filmy, zyskują przeważające znaczenie dla biznesu. Z badań wynika, że 29% użytkowników Pinterest kupiło produkt po tym, jak zamieściło w serwisie związany z nim post.

5. Budowanie marki w social media

Mediami społecznościowymi powinno się zarządzać zgodnie z podejściem zorientowanym na markę. Budowanie jej na którejkolwiek platformie ma duży wpływ na pozycjonowanie i na dłuższą metę zwiększa sprzedaż.

Jayson DeMers jest założycielem i prezesem AudienceBloom, firmy z Seattle zajmującej się content marketingiem i social media marketingiem.

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com