Marks&Spencer usprawnia sprzedaż wielokanałową

Nowa strona Marks&Spencer

Nowa strona Marks&Spencer

Sieć sklepów Marks&Spencer rozpoczyna realizację planu wspierania sprzedaży wielokanałowej. Pierwszym etapem strategii, jak już informowaliśmy, było uruchomienie w lutym 2014 roku nowej strony internetowej.

Strategia pod hasłem „Odkryj nowe marksandspencer.com” ma na celu zainteresowanie 19 mln klientów robiących zakupy w Marks&Spencer w tradycyjny sposób w sklepach stacjonarnych – sklepem internetowym.

– Sprzedaż wielokanałowa to przyszłość handlu detalicznego i jest celem naszego planu transformacji. Dlatego zainwestowaliśmy w budowę naszej nowej platformy internetowej, aby być w zgodzie z potrzebami naszych klientów oraz w pełni zintegrować działania sprzedażowe z resztą naszej działalności – powiedziała Laura Wade-Gery, dyrektor e-commerce w Marks&Spencer.

Sieć zamierza m.in. dostarczać klientom więcej treści merytorycznych na swojej stronie internetowej, co ma za zadanie inspirować do kupna, pozyskiwać nowych klientów oraz zintegrować działania prowadzone w ponad 400 sklepach stacjonarnych z działaniami prowadzonymi online.

Efektem nowej strategii będzie m.in. codzienne dostarczanie nowej treści redakcyjnej, co jak informują przedstawiciele sieci, ma promować sklepy stacjonarne i sklep online oraz zwiększyć obecność marki w mediach społecznościowych. Obecnie firma ma 2,5 mln fanów na Facbooku, Twitterze, portalu Pinterest czy na platformie Youtube.

Zmianie poddano także układ strony i sklepu internetowego. Usprawniono proces zakupu m.in. dzięki możliwości powiększania zdjęć produktów oraz dodania możliwości rekomendacji wybranych produktów. Ułatwiono także nawigację po e-sklepie.

Zarząd sieci zapowiada, że obecnie obserwuje i testuje funkcjonalność strony i jest gotowy na bieżąco wprowadzać nowe ułatwienia. W tym celu 40 tys. pracowników sieci korzysta i testuje nową platformę.

Mark&Spencer prowadzi obecnie ponad 440 sklepów w ponad 50 krajach na świecie.

Reklama

Galeria Jurajska