Shoe Zone zbada polski rynek

Shoe Zone

Shoe Zone

Brytyjska sieć sklepów obuwniczych Shoe Zone, posiadająca ponad 550 sklepów w Wielkiej Brytanii oraz Irlandii, rozważa możliwość wejścia na polski rynek.

Jak poinformowali przedstawiciele spółki, plan ekspansji zakłada otwieranie rocznie po kilka sklepów do 2017 roku na rynkach, na których sieć jest obecna, oraz zdobywanie nowych rynków.

– Spółka planuje zbadać możliwość otwarcia się na nowe rynki. Zamierza sprawdzić możliwość ekspansji w Polsce i Hiszpanii – poinformowano w komunikacie spółki.

Przypomnijmy: nowymi na polskim rynku obuwniczym sieciami są Kari oraz Centro. Kari w 2012 roku uruchomiła swoje pierwsze 10 salonów. Wówczas przedstawiciele sieci zapowiadali, że będzie ich więcej. Aktualnie prowadzi około 30 sklepów zlokalizowanych na terenie całego kraju.

Z kolei sieć Centro na polskim rynku jest dostępna od czerwca 2011 roku. Jej sklepy mają powierzchnię od 300 do 700 mkw. Obecnie na terenie kraju funkcjonuje 60 salonów. Dotychczas spółka preferowała lokalizacje dla swoich sklepów w miastach, których liczba mieszkańców przekracza 50 tys. W planach spółki na ten rok jest otwarcie ok. 10 nowych sklepów.

Shoe Zone to brytyjska sieć sklepów z tanim obuwiem oraz akcesoriami dla kobiet mężczyzn i dzieci. W 2013 roku średnia cena detaliczna pary obuwia oferowanego przez Shoe Zone wynosiła 9,77 funtów.

Na terenie Wielkiej Brytanii i Irlandii Shoe Zone prowadzi 554 sklepy, w których rocznie sprzedaje ponad 20 mln par butów. W ubiegłym roku sklepy tej sieci zanotowały przychody 194 mln funtów (prawie miliard złotych) i 9,3 mln funtów (47,5 mln zł) zysku.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016