Kawiarnia Costa Coffee, CHI Polska
Kawiarnia Costa Coffee, CHI Polska

CHI Polska, właściciel sieci kawiarni Costa Coffee, poszukuje nowych powierzchni dla swoich kawiarni. Przedstawiciele spółki będą uczestnikami Shopping Center Forum, podczas którego opowiedzą o swoich preferencjach lokalowych.

 Poszukujemy lokalizacji głównie w Warszawie oraz w miastach powyżej 400 tys. mieszkańców. Celem naszej ekspansji są atrakcyjne obiekty handlowe, biurowe, dworce kolejowe oraz porty lotnicze. Także samodzielne lokale handlowe i gastronomiczne – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Michał Nowak, dyrektor Działu Nieruchomości CHI Polska.

Obecnie Costa Coffee posiada sieć blisko 2,8 tys. kawiarni w 29 państwach na całym świecie. W Polsce spółka posiada około 120 lokali usytuowanych na 11 tys. mkw. powierzchni  z tego połowa znajduje się w centrach handlowych (5,8 tys. mkw.). Spółka jest gotowa otwierać lokale zarówno w istniejących, jak i nowo otwieranych obiektach.

 Będzie to działo się w zależności od naszych potrzeb. Jeśli interesuje nas lokalizacja, jesteśmy gotowi inwestować zarówno w nowych, jak i rekomercjalizowanych obiektach. Ograniczeniem jest zbyt duże nasycenie obiektów konceptami sprzedającymi kawę. Niejednokrotnie liczba kawiarni jest zbyt duża w stosunku do realnych możliwości danego centrum handlowego – podkreśla Michał Nowak.

Przypomnijmy: firma CHI Polska SA jest obecna na polskim rynku od 1999 roku i jest operatorem 3 marek z branży kawiarnianej: Costa Coffee, Costa by coffeeheaven i coffeeheaven. W ostatnim czasie spółka rozpoczęła proces rebrandingu, w wyniku którego Costa Coffee zastąpi polskie marki coffeeheaven i Costa by coffeeheaven. Pierwsza faza rebrandingu rozpoczęła się z początkiem marca 2014 roku od otwarcia kawiarni Costa Coffee w warszawskiej Galerii Mokotów.