Bricoman click and collect

Leroy Merlin Polska wprowadza do swojej oferty szereg innowacji. Firma przygotowała darmową aplikację na smartfony, zawierającą katalog obejmujący 50 tys. produktów z kategorii dom i wnętrze, platformę content marketingową „Dom z Pomysłem” oraz zakupiła serwis pośredniczący pomiędzy inwestorem a wykonawcą projektu.

Nowy pomysł na podniesienie sprzedaży wielokanałowej?

Nowa aplikacja Leroy Merlin zawiera pełen katalog produktów oferowanych w e-sklepie sieci. Ich opisy zgodne są z tymi zamieszczonymi w sklepie online. Produkty te można filtrować i sortować według kategorii, ceny, opinii oraz ilości komentarzy innych użytkowników. Aplikacja zawiera także szereg przydatnych funkcji, jak lokalizowanie danego produktu w sklepie, wyszukiwanie najbliższego sklepu na mapie. Podaje ona również stosowne rekomendacje oraz akcesoria niezbędna dla wybranych produktów, a także zapewnia dostęp do specjalnych ofert promocyjnych. Dzięki czytnikowi kodów EAN oraz QR można uzyskać dodatkowe informacje na temat produktów na półkach Leroy Merlin. Tworzy też wirtualną wersję karty Programu Lojalnościowego DOM, informując ile zostało zgromadzonych na niej punktów. Dzięki temu nie będzie trzeba nosić w portfelu jej plastikowej wersji.

sprzedaży wielokanałowej
Aplikacja mobilna Leroy Merlin pozwoli nam wyszukać najbliższe sklepy w okolicy oraz wyznaczyć trasę dojazdu

Poza schematem typowej aplikacji sprzedażowej

Projektując nasza aplikację przeprowadziliśmy szczegółowe badania aby dowiedzieć się, czego tak naprawdę oczekują nasi klienci. Dzięki temu mogliśmy stworzyć produkt, który wykracza poza schemat klasycznej aplikacji sprzedażowej, oferując jednocześnie szereg funkcji doradczych” – tłumaczył na spotkaniu prasowym Beniamin Schön, dyrektor sprzedaży wielokanałowej w Leroy Merlin. „Oprócz tego, aplikacja pozwala tworzyć własne listy zakupów oraz zarządzać nimi, a także zawiera rabat na pierwsze zakupy w wysokości 10%” – dodał.

sprzedaży wielokanałowej
Ekran wyszukiwania produktu w aplikacji mobilnej Leroy Merlin

Aplikacja została przygotowana na trzy najpopularniejsze platformy mobilne: iOS, Android oraz Windows Phone. „Aplikacja działa prawidłowo na większości urządzeń wyposażonych w te systemy. Ponieważ jesteśmy świeżo po starcie, mogą wystąpić pewne niedogodności w użytkowaniu aplikacji na starszych wersjach systemów operacyjnych. Zostaną one jednak niezwłocznie rozwiązane” – powiedział Przemysław Porada, menedżer ds. internetu w Leroy Merlin Polska.

sprzedaży wielokanałowej
Aplikacja wyświetla akcesoria niezbędne dla produktu, który wybrał użytkownik

Leroy Merlin stawia na content marketing

Oprócz nowej aplikacji, Leroy Merlin opracował także własny serwis wnętrzarski – Dom z Pomysłem. Jest to serwis, łączący funkcje strony informacyjnej, sklepu internetowego, portalu oraz bloga oraz uniwersalna platforma edukacji, rozrywki oraz źródło pomocy dla wszystkich poszukujących inspiracji lub porad. W kwietniu 2014 Leroy Merlin Polska zakupiła internetowy serwis www.oferia.pl, którego zadaniem jest ułatwianie poszukiwanie fachowców i wykonawców na rynku.