profilowanie oferty

Kiehl, detalista z branży kosmetycznej, nawiązał współpracę z firmą HiConversion w celu personalizacji swoich usług. Wspólnie firmy przeprowadziły badanie, w którym klienci sami mogli spersonalizować sposób, w jaki robią zakupy online.

Produkty Kiehl są najskuteczniejsze wtedy, kiedy stosowane są w odpowiednich kombinacjach. Jednak nie wszyscy klienci zdają sobie z tego sprawę. Dzięki współpracy z HiConversion firma ma nadzieję na podniesienie świadomości konsumentów poprzez personalizację swojej witryny sprzedażowej.

Badanie z udziałem konsumentów

„Dzięki partnerstwu z HiConversion mamy możliwość przeprowadzenia dokładnej segmentacji naszych klientów oraz przebadanie ich zachowań w naszym e-sklepie. Dzięki temu możemy lepiej zrozumieć proces decyzyjny, kierujący nimi podczas zakupów na naszej stronie. Pozwala nam to na osiągnięcie zamierzonych rezultatów” – tłumaczy Sean Reynolds, wiceprezes ds. e-commerce i marketingu internetowego w Kiehl.

Podczas badania wszystkich użytkowników podzielono na grupy według statusu w e-sklepie: nowych i powracających klientów. Drugi podział został dokonany według linii produktowych. Nowi użytkownicy zostali przyporządkowani do odpowiednich grup w zależności od produktów, jakie wyszukiwali. Użytkownicy zarejestrowani zostali pogrupowani według kategorii produktów zapisanych w historii ich konta. Użytkownikom ze wszystkich czterech grup wyświetlono następnie banner ze strony domowej e-sklepu. Ci, którzy kliknęli w banner, mogli korzystać tylko z jednej oferty podczas wizyty. Ci, którzy nie kliknęli, otrzymywali szereg ofert, spośród których mogli wybrać interesujące ich produkty.

Profilowanie oferty e-sklepu podnosi konwersję

Dzięki przeprowadzeniu takiego badania pracownicy Kiehl mogli zidentyfikować oferty najbardziej interesujące dla każdej z grup oraz sprofilować najcenniejszą grupę docelową. Dzięki całej kampanii średnia wartość koszyka w e-sklepie wzrosła o 11,59%. Korzyści odnieśli jednak także konsumenci. „Dzięki temu, że możemy kierować do użytkowników specjalnie dopasowane do nich oferty, klient otrzymuje zupełnie nową jakość korzystania ze sklepu internetowego. Oczywiście przeprowadzenie tego badania pomogło nam również w uzyskaniu przewagi nad konkurencją” – czytamy w case study przygotowanym przez Kiehl.

HiConversion to firma specjalizująca się w dostarczaniu rozwiązań optymalizacyjnych dla e-commerce. Kiehl założono w 1851 jako aptekę z lekami homeopatycznymi. Obecnie siedziba firmy znajduje się w nowym Jorku. E-sklep Kiehl korzysta z platformy DemandWare.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.com.