Polska kluczowym rynkiem dla Jeronimo Martins

Biedronka

Biedronka

Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, podsumował I kw. swojej działalności. Sprzedaż sieci Biedronka wzrosła o 6,6 proc. w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.

Tylko w I kw. tego roku Biedronka oddała do użytku 19 nowych obiektów, a w ciągu ostatniego roku otworzyła łącznie 260 placówek.

Jednym z priorytetów spółki jest, jak poinformowano, kontynuowanie programu ekspansji sieci Biedronka w Polsce. Obecnie sieć tworzy 2405 sklepów i 13 centrów dystrybucyjnych.

 Poszukując nowych lokalizacji pod nasze sklepy, bardzo często analizujemy oferty także operatorów centrów handlowych. Wiele tego typu analiz kończy się pozytywnie i otwieramy tam nasze nowe placówki. W ten sposób wychodzimy również naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom lokalnych społeczności – powiedział podczas ostatniej rozmowy z portalem Retailnet Marek Wróbel, dyrektor Ekspansji-Wschód Jeronimo Martins Polska SA.

Biedronka zanotowała w I kw. tego roku wzrost przychodów o niemal 6 proc., do 1,9 mld euro, natomiast wzrost liczony w złotówkach wyniósł 6,6 proc.

W Polsce, w opinii zarządu Jeronimo Martins, podobnie jak w poprzednich kwartałach, było bardzo konkurencyjne środowisko w sprzedaży detalicznej żywności i duże sieci handlowe organizowały mocne kampanie promujące.

Polska, jak poinformował zarząd, jest kluczowym rynkiem dla Jeronimo Martins i źródłem ponad 65 proc. przychodów Grupy Jeronimo Martins. Od 1995 roku spółka zainwestowała w Polsce ponad 10 mld zł. Sieć podtrzymuje plany rozwoju, zakładające osiągnięcie liczby 3 tys. placówek do 2015 roku.

Reklama

Galeria Jurajska