Sklep CCC na Węgrzech
Sklep CCC na Węgrzech

Jak poinformowała w ostatnim raporcie firma CCC, na koniec marca br. sieć sprzedaży grupy obejmowała 707 placówek. Grupa CCC wypracowała w I kw. 2014 roku zysk netto na poziomie 0,42 mln zł wobec 1,2 mln zł zysku konsensusu. Zysk operacyjny wyniósł 5,05 mln zł, podczas gdy prognozy rynkowe mówiły o 6,4 mln zł.

– I kw. 2014 roku stał pod znakiem intensywnej ekspansji na zagranicznych rynkach. Spółka otworzyła 4 sklepy w Czechach, 3 w Austrii, po 2 na Węgrzech i w Słowenii, po jednym w Niemczech i Chorwacji oraz 2 franczyzowe: jeden w Rumunii i jeden na Ukrainie – napisano w komunikacie.

Jak informuje spółka, powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych wzrosła o 20,5 proc., do 234,6 tys. mkw. na koniec marca (w tym 158,1 tys. mkw. w Polsce) ze 194,7 tys. mkw. rok wcześniej (w tym 156,3 tys. mkw. w Polsce).

Z kolei powierzchnia sprzedaży w placówkach franczyzowych wzrosła o 38,1 proc., do 19,7 tys. mkw. (w tym 5,1 tys. mkw. w Polsce) z 14,3 tys. mkw. rok wcześniej (w tym 6,3 tys. mkw. w Polsce). Z raportu wynika, że spółkę charakteryzuje sezonowość sprzedaży. Najlepszą sprzedaż CCC osiąga z reguły w II i IV kw., choć czynniki pogodowe mogą spowodować zmiany.

Jak informowaliśmy, grupa CCC kontynuuje strategię rozwoju ogłoszoną na lata 2013–2015, której celem jest zdobycie pozycji lidera na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Obecnie firma posiada 218 salonów poza granicami kraju.