Carrefour, największa francuska sieć supermarketów, nawiązała współpracę ze portalem mydesign.com. Jest to francuski sklep internetowy, w którym można kupować spersonalizowane produkty. Usługi te dostępne będą zarówno w supermarketach, jak i w sklepie internetowym Carrefour.

Jak wynika z oficjalnego oświadczenia, usługi personalizacji produktu, czyli projektowania produktów według własnych preferencji, będą dostępne w supermarketach Carrefour. Na platformie mydesign.com z kolei pojawi się wydzielona zakładka, w można będzie personalizować produkty z oferty Carrefour. Można zamawiać produkty z własnymi grafikami, od kubków po obudowy smartfona. Wybierać można spośród 300 dostępnych grafik albo wgrać własne zdjęcie. Klienci mogą odbierać towar w sklepie albo zamawiać dostawę do domu.

We wrrześniu 2014 roku wielokanałowy sprzedawca uruchomi aplikację przeznaczoną dla klientów, którzy będą chcieli korzystać z usług platformy za pomocą smartfonów.

Współpraca Carrefoura z e-sklepem z Bordeaux przedstawiana jest jako sposób na wsparcie „innowacji i francuskiej przedsiębiorczości.” Carrefour stale próbuje zapewniać klientom innowacyjne doświadczenia.”

W marcu 2014 roku sieć nawiązała współpracę z Clear Channel aby udostępnić klientom wirtualne przymierzalnie. Łączą one w sobie elementy rozszerzonej rzeczywistości z technologią rozpoznawania ruchu. Klienci stają przed ogromnym ekranem dotykowym i przeglądać różne ubrania z kolekcji Carrefoura, a następnie „przymierzyć” wirtualnie wybrane produkty. Po wybraniu elementów, które im się podobają, ich sylwetka jest skanowana i pojawia się na ekranie z nałożonymi wirtualnie ubraniami.

W 2012 roku Carrefour zaskoczył również podróżnych na dworcach w Paryżu (Gare de Nord) i Lyonie (Lyon Part-Dieu) otwierając tam „wirtualne sklepy”, w których można robić zakupy za pomocą smartfona.

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com