Otto Group, wiodący detalista wielokanałowy z Niemiec, uruchomił nowy portal modowy, About You. Firma reklamuje swój nowy produkt jako „otwartą platformę e-commerce”, do rozwoju której może przyczynić się każdy.

otwarta platforma e-commerce
Dzięki specjalnej aplikacji niezależni deweloperzy mogą dodawać do platformy nowe funkcje

Oficjalny start portalu miał miejsce 6 maja 2014. Wcześniej Otto Group rozwijała projekt pod roboczą nazwą „Collins”, którą nosi również startup należący do Otto, odpowiedzialny za projekt. Portal został zaprojektowany jako e-sklep z artykułami modowymi dla kobiet i mężczyzn w przedziale wiekowym 20-40 lat. W asortymencie sklepu znajduje się ponad 50 tys. produktów, a w samej witrynie można też znaleźć aplikacje partnerów zewnętrznych.

About You: demokratyzacja e-commerce

Twórcy platformy postawili na interakcję, umieszczając w niej różne aplikacje oraz e-sklep, który oferuje produkty kilku popularnych marek. Ciekawostką jest umieszczenie w kodzie witryny otwartego API. Według przedstawicieli firmy, główna ideą przyświecającą powstaniu serwisu była „demokratyzacja e-commerce”. Oznacza to stworzenie czegoś na kształt platformy open source, otwartej do edycji dla dostawców, deweloperów, sprzedawców i dystrybutorów.

„Najlepsze pomysły przychodzą na świat nie w biurowym zaciszu, ale w środowisku, w którym kreatywne umysły mogą zaproponować zupełnie nowe, nieszablonowe rozwiązania” – tłumaczy Tarek Müller, współzałożyciel Collins.

Abaut You planuje zbudować przewagę swojego nowego portalu właśnie na tym „otwartym modelu e-commerce”, który według przedstawicieli firmy jest pierwszym takim na niemieckim rynku. Obrany model biznesowy pozwala deweloperom na dodawanie nowych funkcji dzięki specjalnej aplikacji. Dodatkowo, jeśli nowo wprowadzone rozwiązanie przyczyni się do wzrostu sprzedaży, odpowiedzialny za nie deweloper otrzyma stosowną prowizję.

Nowy wymiar personalizacji w e-commerce

Kolejną unikatową funkcją nowej platformy jest możliwość zaprojektowania własnego, spersonalizowanego interfejsu. Jest to możliwe dzięki implementacji odpowiednich algorytmów do kodu witryny. Analizują one schematy zachowań kupującego po czym dopasowują odpowiednie porady, aplikacje i produkty do oferty przedstawianej użytkownikowi.

Collins jest startupem z branży e-commerce z siedzibą w Hamburgu, należącym do niemieckiej Otto Group. Firma powstała w 2013 roku i przyświeca jej idea otwartego handlu. W roku fiskalnym 2013/2014 e-sprzedaż Otto Group wyniosła 61% łącznego obrotu spółki.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.com.