Lata 2014–2015 będą rekordowe dla CCC

CCC

– Grupa CCC będzie zdecydowanie i dynamicznie kontynuować realizację strategii ekspansji zagranicznej. Oprócz krajów Europy Środkowej przewidujemy bardzo poważne inwestycje również na nowych dla nas rynkach – w Niemczech, Austrii, Słowenii, Chorwacji. Jednym nowym rynkiem, który nas jeszcze do siebie nie przekonał pod względem oczekiwań sprzedażowych, jest Turcja. Dlatego decyzja co do tempa i skali ekspansji w Turcji zostanie podjęta do końca roku – powiedział portalowi Retailnet Piotr Nowjalis, wiceprezes zarządu CCC SA.

– Kolejne otwarcia sklepów w Austrii, Słowenii, Chorwacji i Niemczech nie mają już charakteru pilotażowego i będą stanowić istotny wkład w rozwój i wyniki grupy CCC w najbliższych latach. Na tych rynkach nasze produkty dobrze się przyjęły, a najlepsze wrażenie pod względem sprzedaży mamy w przypadku sklepów w Austrii. Właśnie otworzyliśmy kolejny sklep w tym kraju i obecnie sieć liczy 11 sklepów. Ponadto w najbliższych dniach ruszą 2 sklepy w Niemczech, gdzie działa już 7 punktów sprzedaży.

– W tym roku otworzymy również więcej sklepów w Polsce niż planowaliśmy. Będziemy także zwiększać powierzchnię istniejących placówek. W Polsce średnia powierzchnia sklepu CCC wynosi 388 mkw. Natomiast teraz interesują nas lokalizacje o powierzchni 450 mkw. lub większe.

– Spółka rozpoczęła rok w imponującym stylu i zanotowała w I kw. znakomite, jak na ten okres, wyniki sprzedażowe i finansowe. Na podkreślenie zasługuje fakt, iż popyt nie osłabł również w kwietniu i spółka oczekuje bardzo dobrych wyników w całym pierwszym półroczu.

– Lata 2014–2015 zaważą na przyszłości CCC. Spółka zamierza udowodnić, iż jej międzynarodowe aspiracje są realistyczne i uzasadnione. Oczekujemy, iż będzie to najbardziej spektakularny okres w historii CCC pod względem przyrostu powierzchni handlowej, przychodów ze sprzedaży i zysku netto. Ponadto do roku 2015 CCC zamierza stać się największą firmą obuwniczą w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech i ugruntować pozycję niekwestionowanego lidera na rynku obuwniczym w Polsce – dodał Piotr Nowjalis.

W latach 2014 i 2015 grupa CCC zamierza skoncentrować swoje wysiłki na powiększeniu powierzchni handlowej w Polsce, Czechach, Rumunii, na Słowacji i Węgrzech oraz w Austrii, Słowenii, Chorwacji, Niemczech. W latach 2013–2015 powierzchnia handlowa powiększy się o około 200 tys. mkw. W 2013 – 42,3 tys. mkw., w 2014 – 75 tys. mkw., a w 2015 – 80–95 tys. mkw. Zarząd spółki CCC oczekuje, że tempo wzrostu przychodów ze sprzedaży znacząco przekroczy 30 proc. w roku 2014, a już w roku 2015 spółka przekroczy poziom 3 mld zł przychodów ze sprzedaży. Spółka przymierza się do emisji obligacji 3–4 letnich o wartości 500 mln zł.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska