Salon Lancerto wykonany przez Forbis Group
Salon Lancerto wykonany przez Forbis Group

Kobiet nie trzeba zachęcać do zakupów w ogóle, a mężczyzn nie przekona się żadnymi technikami do kilkugodzinnych maratonów po galerii handlowej. Jednak ostatnio proporcje stopniowo się odwracają, a znane marki z odzieżą dla mężczyzn dokładają wszelkich starań, aby zaprojektować panom wnętrza skrojone na miarę, w których chętnie spędzą czas poświęcony na wybór odpowiedniego stroju.

Jak podkreślają eksperci Frobis Group, projekt sklepu męskiej marki determinuje psychologia płci. Mężczyźni są zazwyczaj bardzo konkretni, gdy robią zakupy, dlatego ważne jest takie zaaranżowanie całej ekspozycji, aby asortyment był uporządkowany, a poszczególne kategorie produktów wyróżnione. Wnętrza są ciemniejsze, bardziej stonowane – często spotykane kolory to szarości, granaty, brązy. Sklepy z reguły charakteryzują się bardzo czystym, minimalistycznym wystrojem, niekiedy nawet dość chłodnym. Dobrze ilustrującym ten trend przykładem jest concept store marki odzieżowej Lancerto, zaprojektowany przez Forbis Group, stworzony z myślą o męskim świecie. W sklepie dominują ponadczasowe, proste i eleganckie rozwiązania, podkreślane zarówno przez mocne akcenty, jak i subtelne dodatki. Motywem przewodnim konceptu jest lotnictwo. Dlatego też wnętrze delikatnie nawiązuje do stylistyki klasycznego stroju pilota i wnętrza kokpitu samolotu. Choć założenia mogą wydawać się podobne, jak w przypadku butików mody damskiej, to kolorystyka i wykończenie są zupełnie różne – ciemne drewno i zdecydowane kolory to szczególne wyróżniki tej koncepcji.

Aranżacje butików skierowanych do kobiet również charakteryzują unikalne rozwiązania. Pierwszym wyróżnikiem jest paleta barw – kobiece wnętrza są zdecydowanie jaśniejsze, bardziej przytulne i przestronne. Najczęściej dominuje tam szkło, jasne drewno, kamień, znajdziemy także zdecydowanie więcej luster. „Zimne” elementy, jak metal, ciemne kolory i ciężkie faktury, stanowią jedynie elementy dekoracyjne. Jeśli chodzi o ogólny styl aranżacji, zdecydowanie na prowadzenie wysuwa się minimalizm – to w tym kierunku zmierzają marki chcące odświeżyć swój wizerunek i być postrzegane jako bardziej nowoczesne.

Forbis Group specjalizuje się w rozwiązaniach projektowych dla branży retail. Oferuje projektowanie wnętrz zarówno punktów handlowo-usługowych, jak i części wspólnych w centrach handlowych. Zapewnia aranżację i ekspozycję produktów. Wykonuje i dostarcza wyposażenie sklepów, w tym meble sklepowe własnej produkcji.