Aby stworzyć bezbłędnie działającą stronę e-commerce, trzeba uwzględnić wiele czynników. Od designu po sposób wyświetlania produktów – wszystko powinno być w jak najlepszym porządku. Tylko wtedy odwiedzający staną się kupującymi – pisze Matt Goulart, założyciel Ignite Digital.

Jeśli sklep internetowy nie działa tak dobrze jak zakładałeś, oto osiem ulepszeń, które możesz wziąć pod uwagę, aby zwiększyć jego wydajność.

1. Proste i skuteczne wyszukiwanie

Pierwszą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest wyszukiwanie. Najczęstszą przyczyną, dla której użytkownicy opuszczają sklepy internetowe, jest fakt, że nie mogą znaleźć tego czego potrzebują. Upewnij się, że pasek wyszukiwarki jest widoczny na stronie i że pojawiają się sugestie co do wyszukiwanych słów kluczowych.

Powiększ obraz

amazon-search

2. Zabezpiecz jak tylko się da

Dla klientów internetowych jednym z priorytetów jest bezpieczeństwo, ponieważ kupują nie widząc produktu. Oferuj im więc odpowiednie warunki dokonywania zwrotów, stosuj programy do weryfikacji, takie jak VeriSign. Podkreślaj, że sklep jest dobrze zabezpieczony.

Powiększ obraz

security-verification-verisign

3. Siła obrazu

Mnóstwo stron internetowych pozwala klientom oglądać zbliżenia zdjęć w małym okienku. Jeśli stosujesz tę opcję, czas zastąpić ją czymś bardziej responsywnym. Możesz zaprojektować stronę tak, aby pokazywała powiększony obraz w nowej karcie albo wyskakującym okienku.

4. Dokładnie określ cenę

Stosuj przejrzystą politykę cenową. Zanim klient doda coś do koszyka, poinformuj go, za co i ile konkretnie będzie płacił. Jeśli naliczasz opłaty za dostawę bądź inne koszty, zastanów się nad dodaniem kalkulatora, dzięki któremu klienci będą mogli obliczyć końcową cenę zanim dodadzą produkt do koszyka.

5. Dodawaj wiarygodne rekomendacje

Klienci chętniej kupują online jeśli rekomendacje przekonają ich, że sprzedawca jest wiarygodny i zapewniaj wysoki standard usług.

Powiększ obraz

deo-veritas-reviews

6. Usprawnij finalizowanie transakcji

Stwórz system, dzięki któremu transakcji można dokonać w jak najkrótszym czasie. Jeśli klient będzie musiał wypełniać niekończące się formularze na kolejnych ekranach, może się zniecierpliwić.

7. Natychmiastowy czat

Stwórz opcję rozpoczęcia czatu z konsultantem, który połączy się z klientem natychmiast po wejściu przez niego na stronę. Jeśli klient będzie szukał czegoś konkretnego, mogą skorzystać z pomocy i być może kupić więcej niż planowali.

8. Motywuj do rejestrowania się

W sklepach, w których trzeba się rejestrować przed dokonaniem zakupu, więcej jest niezrealizowanych transakcji. Możesz jednak skłonić klientów do rejestrowania się oferując im zniżki bądź nagrody za pierwszy zakup.

Matt Goulart jest założycielem Ignite Digital, agencji marketingu internetowego.

Przeczytaj cały artykuł w angielskim serwisie Evigo.com