Ronan Martin: nie wykluczamy uruchomienia kilku nowych projektów w perspektywie najbliższych lat

Ronan Martin, Dyrektor Ekspansji i Galerii Handlowych w Carrefour Polska

Ronan Martin, dyrektor ekspansji i galerii handlowych w Carrefour Polska

W rozmowie z redakcją Retailnet Ronan Martin, dyrektor ekspansji i galerii handlowych w Carrefour Polska, opowiada, na czym w najbliższych miesiącach będzie koncentrowała się jego firma, a także jaki jest zakres i cel tych inwestycji.

Czy w najbliższych miesiącach możemy spodziewać się nowych inwestycji Carrefoura, czy koncentrujecie się na rozbudowie i modernizacji istniejących obiektów?

– Obecnie priorytetem dla Carrefour Polska jest umocnienie pozycji  oraz wartości rynkowej posiadanych obiektów. Biorąc pod uwagę bieżące trendy, jesteśmy przekonani, że modernizacja lub rozbudowa istniejących nieruchomości jest w tym momencie bardziej uzasadniona, niż otwieranie nowych centrów handlowych. Jednocześnie chciałabym podkreślić, że  jesteśmy przygotowani na otwarcie nowych placówek. Bierzemy pod uwagę możliwość uruchomienia kilku nowych projektów w perspektywie najbliższych lat.

Mówi Pan o modernizacji lub rozbudowie istniejących obiektów. Jaki jest zakres tych prac?

– Zakres prac modernizacyjnych zależy w dużej mierze od potencjału danego miejsca oraz oczekiwań klientów. Powiększamy więc zarówno powierzchnię najmu centrum handlowego, oferując przy tym szerszy wybór sklepów oraz usług, jak również modernizujemy wygląd zewnętrzny oraz wewnętrzny budynku.

Jakie efekty mają przynieść te zmiany?

– Naszym celem jest ulepszenie ścieżki klienta oraz nadanie naszym centrom nowoczesnego wyglądu, tak aby komfort robienia zakupów był jak największy. Pierwszą taką modernizacją  jest na przykład Carrefour w Tomaszowie Mazowieckim, w którym pierwszy etap prac został już zakończony.

Które obiekty, poza tym w Tomaszowie Mazowieckim, zostaną oddane do użytku w pierwszej kolejności?

– Po pierwsze, już w  listopadzie 2014 otwieramy Sonatę Park w Sochaczewie. Będzie to nowoczesny retail park, o powierzchni ok. 6 tys. mkw. GLA, zbudowany obok hipermarketu Carrefour.  Po drugie, latem 2014 rozpoczynamy pierwszy etap modernizacji CH Morena w Gdańsku.  Całość  prac powinna się zakończyć w IV kw. 2015 roku. Równocześnie ruszamy z modernizacją CH Carrefour w Olsztynie. Do końca tego roku planujemy przeprowadzenie także kolejnych 4–5 remodelingów, które będą się koncentrowały głównie na rekomercjalizacji  naszych centrów handlowych. Nieustannie poddajemy wnikliwej analizie potencjał rozwojowy posiadanych przez nas nieruchomości, zarówno w kontekście ich rozbudowy, jak i modernizacji. Do 2017 roku zakładamy uruchomienie kolejnych  projektów.

Czy planujecie uruchomienie w Polsce, znanego z innych europejskich rynków, formatu Carrefour Planet?

– Nie mamy takich planów. Czerpiemy natomiast  inspirację z tego konceptu i wdrażamy ją podczas remodelingów naszych hipermarketów. Przykładem tego mogą być ostatnie zmiany, jakie wprowadziliśmy w hipermarkecie w CH Warszawa Wileńska oraz w Galerii Krakowska.

 

Cały wywiad z Ronanem Martinem będzie można przeczytać w najbliższym numerze magazynu Shopping Center Poland.

 

Reklama

Galeria Jurajska