CEO CityFit: planujemy otwarcie 50 klubów w 3 lata

Nicholas Moses, CEO CityFit

Nicholas Moses, CEO CityFit

Wkrótce ruszy pierwszy w Polsce fitness klub pod szyldem CityFit. Właściciel sieci, brytyjski fundusz, zamierza na inwestycje w Polsce przeznaczyć 100 mln zł. O szczegółach ekspansji opowiada redakcji Retailnet Nicholas Moses, dyrektor zarządzający CityFit.

Jak będzie wyglądała ekspansja sieci CityFit na polskim rynku?

– Pierwszy fitness klub CityFit planuje otworzyć wkrótce w Rzeszowie, następnie, jeszcze w tym roku, w Wałbrzychu i Warszawie. Kolejne kluby CityFit chcemy otworzyć w pierwszej kolejności w największych miastach Polski, m.in. w Krakowie, Gdańsku, Poznaniu czy Łodzi. Naszym celem jest uruchomienie w ciągu 3 lat ok. 50 obiektów w całym kraju.

Czy w Polsce jest jeszcze miejsce na tego typu koncept?

– Tak, ponieważ CityFit wprowadza na polski rynek innowacyjny model w tym segmencie rynku, który za granicą, nie tylko w Europie, cieszy się ogromnym powodzeniem i popularnością. Dla przykładu: w Wielkiej Brytanii jest to najszybciej rozwijający się sektor rynku Health & Fitness. Uważamy, że polski rynek jest rozdrobniony. Wiele małych siłowni oferuje usługi niskiej jakości, a sporo kosztuje. Są też sieciowe kluby fitness, które oferują usługi wysokiej jakości, ale te są już bardzo drogie, a na to nie stać wielu Polaków. Dzięki skupieniu się na samym meritum fitnessu, bez dodatków typu basen czy odnowa biologiczna, a także dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii minimalizujących koszty obsługi, CityFit zaoferuje polskim klientom najwyższą wartość korzystania z klubów i wypełni lukę na rynku.

Jakie środki zostaną przeznaczone na inwestycje w Polsce?

– Nasz budżet na inwestycje w CityFit wynosi obecnie 100 mln zł.

Ile kosztuje realizacja jednego projektu?

– Koszt przygotowania klubu zależy od powierzchni i poszczególnych lokalizacji. Zwykle wydatki zamykają się w sumie 500 euro za metr kwadratowy.

Czy inwestycje będą prowadzone ze środków własnych, kredytów, equity?

– Spółka CityFit została założona przez brytyjski fundusz private equity. Jej celem jest rozwijanie na polskim rynku pierwszej sieci fitness klubów o niskich opłatach, bez stałych kontraktów, oferującej najnowocześniejsze wyposażenie.

Które regiony Polski Państwa interesują pod kątem ekspansji?

– CityFit poszukuje lokalizacji w każdym regionie Polski, w dużych i średnich miastach. Powierzchnia lokalu powinna wynosić 1,2 tys.– 2 tys. mkw., interesują nas nie tylko centra handlowe, ale także nowoczesne apartamentowce i biurowce o wysokim catchmencie.

Czym będzie wyróżniać się oferta City Fit na tle konkurencji?

– Oferujemy wyraźnie atrakcyjniejszą cenę członkowską niż pozostałe kluby, oddając równocześnie do dyspozycji nowoczesne i innowacyjne wyposażenie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, gdzie tylko to możliwe. Wyróżnikiem firmy jest też internetowy proces dołączenia do klubu.

W przeciwieństwie do większości sieci fitness klubów CityFit nie będzie wymagał podpisywania stałych umów. Członkostwo odnawiane miesięcznie będzie można w każdym momencie zawiesić bądź anulować bez dodatkowej opłaty.

Klub CityFit

Klub CityFit

Jeśli mowa o ekspansji także w centrach handlowych – jakiego typu obiekty handlowe Państwa interesują?

– Zainteresowani jesteśmy wszelkiego rodzaju lokalami handlowymi, które mają wysoką liczbę odwiedzających, a ponadto dobre położenie zapewniające wygodny dostęp dla osób korzystających z klubu. Mogą to być działające centra handlowe albo planowane do otwarcia przed IV kw. 2015 roku.

Wybór lokalizacji determinuje duży zasięg catchment oraz jego profil, a także czas, jaki zajmuje członkom dostanie się do naszego klubu. Wśród naszych wymogów znajduje się ponadto odpowiedni parking i dostęp do komunikacji miejskiej. Lokalizacja powinna znajdować się w promieniu 100 tys. mieszkańców dojeżdżających do centrum w 15 minut, albo 30 tys. mieszkańców oddalonych o 10 min jazdy.

Jakie warunki powinien zapewnić Państwu deweloper/zarządca centrum handlowego, by sieć CityFit zdecydowała się na wynajem lokalizacji?

– CityFit, podobnie jak inne firmy, zainteresowany jest atrakcyjnymi ofertami od deweloperów i właścicieli nieruchomości. Podstawa atrakcyjności oferty zależy od warunków najmu i elementów standardowego wykończenia, które właściciel/deweloper chce zaoferować.

Ile lokali ma aktualnie sieć CityFit i gdzie?

– Obecnie podpisaliśmy umowy na 3 lokalizacje: w Rzeszowie, Wałbrzychu i Warszawie. Finalizujemy także rozmowy dotyczące klubu w Krakowie.

Czy fitness klub w centrum handlowym to dobry pomysł i dlaczego?

– Kluby fitness w galeriach handlowych stają się coraz bardziej powszechne i pożądane. Profesjonalne, nowoczesne kluby wynajmują duże powierzchnie i regularnie przyciągają rzesze klientów. Członkowie klubów uprawiają sport kilka razy w tygodniu, a czasami nawet codziennie, przez co przywiązują się do danej lokalizacji, najczęściej dokonując właśnie w niej zakupów. Ponadto, zarządcy nieruchomości komercyjnych dostrzegają szansę w rosnącym, prozdrowotnym nastawieniu Polaków. Kluby fitness, jak CityFit, przyciągają do centrów handlowych nowych klientów, zainteresowanych nie tylko utrzymaniem zgrabnej sylwetki, ale także zdrową żywnością, suplementami diety, ubiorem i sprzętem sportowym, usługami kosmetycznymi. Doświadczenia z zachodu wskazują, iż trend ten będzie się umacniał.

Na jak długo są podpisywane umowy najmu z siecią CityFit?

Chcemy podpisywać 10-letnie umowy najmu z opcją dodatkowych 5 plus 5 lat.

 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska