Intersport: prawie 3 proc. wzrost przychodów

Intersport

W I kw. 2014 roku łączna wartość przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług Intersport Polska SA była w wysokości 59,7 mln zł, czyli o 2,95 proc. więcej w stosunku do I kw. 2013 roku (było: 58 mln zł). Rekordowe obroty w marcu br. (+33 proc.) zrekompensowały spółce słabe przychody osiągnięte w styczniu br. (-12,7 proc.).

W I kw. 2014 roku spółka wypracowała zysk brutto w wysokości 519 tys. zł. Ze względu na brak zimy w lutym br. sieć Intersport pogłębiła wyprzedaże sprzętu i odzieży narciarsko-snowboardowej. Wpłynęło to na obniżenie marży w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, a z drugiej strony pozytywnie zadziałało na zmniejszenie stanów magazynowych asortymentu zimowego.

Narastająco, od stycznia do marca 2014 roku, EBITDA wyniosła 2,6 mln zł.

W wyniku realizowanego procesu optymalizacji spółka zanotowała w I kw. 2014 roku o 0,7 proc. niższe koszty działalności w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku. Udało się to osiągnąć pomimo powiększenia sieci sprzedaży.

W marcu 2014 roku sieć Intersport uruchomiła 2 nowe lokalizacje: w Centrum Handlowym Felicity w Lublinie (sklep o powierzchni 887 mkw.) oraz w Galerii Amber w Kaliszu (sklep o powierzchni 501 mkw.). To pierwsze w tych miastach punkty handlowe Intersport, dzięki którym spółka poszerzyła swój rynek zbytu. W maju spółka przedłużyła umowę najmu lokalu o powierzchni 1,5 tys. mkw. w Centrum Handlowym Arkadia w Warszawie. Obecnie spółka prowadzi działalność handlową w 35 salonach własnych, które zlokalizowane są w 23 największych miastach Polski.

Reklama

Galeria Jurajska