InPost podpisał umowę z Carrefour Italia. Do końca 2014 roku w placówkach tej sieci zainstalowanych zostanie 200 paczkomatów.

Współpraca z Carrefour Italia zakłada instalację Paczkomatów InPost zarówno wewnątrz placówek handlowych, jak i w lokalizacjach na zewnątrz sklepów. Terminale do samodzielnego nadawania i odbierania przesyłek zostaną rozlokowane w punktach: Carrefour Hypermarkets, Carrefour Market oraz Carrefour Express. Placówki, w których klienci będą mogli skorzystać z maszyn InPost, wybrano kierując się kryterium najdogodniejszej lokalizacji – spośród blisko 1200 supermarketów Carrefour we Włoszech.

Z początkiem 2014 roku, InPost zintensyfikował działania związane z rozwojem sieci terminali we Włoszech. W ostatnim czasie nawiązała strategiczne porozumienie o współpracy z TNT Express Italy, na mocy którego TNT będzie odpowiedzialny za obsługę logistyczną terminali InPost. W połowie lutego spółka sfinalizowała także porozumienie z Banzai, największą włoską platformą e-commerce.

„Partnerstwo z Carrefour Italia to dowód na to, że konsekwentnie realizujemy strategię zmierzającą do dynamicznego rozwoju sieci Paczkomatów InPost na tamtejszym rynku. Dotychczasowa współpraca z Banzai oraz TNT Express potwierdza, że nasze rozwiązania są coraz mocniej cenione na zagranicznych rynkach” – powiedział Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

„Dostrzegamy ogromny potencjał włoskiego sektora e-commerce – według badań e-Marketer, w 2013 roku, sprzedaż online we Włoszech odnotowała poziom 11,3 miliarda euro, wzrastając przy tym o prawie 18% w stosunku do poprzedniego roku. Przy tak imponującym wzroście, konieczne jest zapewnienie najwyższego poziomu obsługi logistycznej dla zamawianych produktów.” – dodał Stefano Moni, dyrektor generalny InPost Italia.

Trwająca ekspansja Paczkomatów InPost we Włoszech wpisuje się w dynamiczny wzrost włoskiego sektora e-commerce, pozostającego od kilku już lat w czołówce największych rynków handlu internetowego. Jak wskazują najnowsze dane e-Marketera, w 2014 roku aż 14,4 miliona Włochów zdecyduje się na dokonanie zakupów przez internet, a średnia wartość e-wydatków na osobę zwiększy się o 15 proc.