Aplikacja mobilna Tesco
Aplikacja mobilna Tesco

Sieć Tesco kilka tygodni temu dostarczyła zamówione przez internet produkty do milionowego klienta. Po sukcesie wśród użytkowników komputerów firma stawia na klientów mobilnych, wprowadzając nową aplikację z czytnikiem kodów kreskowych.

Dzięki nowej aplikacji Tesco Ezakupy składanie zamówienia ma być jeszcze prostsze. Teraz klienci będą mogli złożyć zamówienie „prosto z lodówki”, skanując smartfonem kody kreskowe produktów, których w domowej spiżarni czy lodówce zaczyna brakować.

Klienci Tesco już od stycznia minionego roku korzystają z mobilnej wersji strony internetowej Ezakupy, jednak firma, widząc rosnące zainteresowanie wśród użytkowników technologii mobilnych, wprowadziła dedykowaną aplikację na smartfony. Rozwiązanie dostępne jest dla telefonów z popularnym systemem Android.

– Przy dzisiejszym tempie życia bardzo ważne jest to, by to sklep dostosował się do swoich klientów i pozwalał im na robienie zakupów w taki sposób, jaki jest dla nich najwygodniejszy. Taką możliwość dają nam Ezakupy i nowa aplikacja mobilna. Dzięki niej klienci mogą zamawiać produkty, jadąc autobusem, wracając z wycieczki pociągiem, czy w domu, skanując kody kreskowe na opakowaniach kończących się produktów – mówi Mariusz Nowak, menedżer działu sprzedaży internetowej Tesco. – Następnie klient ma możliwość wybrania sposobu odbioru. Może zamówić dostawę na próg domu lub odebrać swoje produkty sam w specjalnym punkcie Zamów i Odbierz przy swoim lokalnym hipermarkecie – dodaje Nowak.

Oprócz klasycznego wybierania produktów i skanowania kodów kreskowych aplikacja Tesco umożliwia zapisywanie list zakupowych i wysyłanie ich e-mailem. Firma szacuje, że nowa aplikacja przyczyni się do kilkunastoprocentowego wzrostu zamówień mobilnych w usłudze Ezakupy. Obecnie z aplikacji mogą korzystać użytkownicy smartfonów z systemem Android, zaś do końca maja firma udostępni wersję na system iOS.