zaopatrzenie e-sklepu

Współczesna technologia daje nam możliwości biznesowe, o których nasi przodkowie mogli jedynie pomarzyć. Niegdyś handel międzynarodowy wymagał długich i męczących podróży; dziś zamawianie towarów z zagranicy wymaga jedynie dostępu do internetu – pisze dla Evigo Michael Lee z firmy Alibaba Group

1. Poznaj jak najwięcej ofert

Jeszcze całkiem niedawno klient biznesowy musiał spędzić tydzień na targach branżowych zanim poznał ofertę, z której mógł wybrać interesujące go produkty. Teraz targi same przychodzą do niego – wszystkie interesujące go produkty może obejrzeć w internecie.

Podczas wyszukiwania interesujących nas dostawców w sieci najważniejsze jest zdefiniowanie kilku kwestii: czego oczekujemy, co absolutnie wykluczamy oraz czy jesteśmy gotowi na zakup. T.J. Scimone, prezes Slice, radzi: „Możesz nie wiedzieć dokładnie, jakiego produktu szukasz. Jednak korzystając z portalu zawierającego oferty tysięcy dostawców, możesz z łatwością zawęzić te oferty do interesujących cię produktów za pomocą wyszukiwania”.

Kiedy już zawęzisz wyniki wyszukiwania, postaraj się poznać dostawców, którym chcesz powierzyć zaopatrzenie e-sklepu. Z pomocą przychodzi tu Google: wyszukując w sieci informacji o danej firmie, skup się na jej historii, doświadczeniu, a także pozytywnych i negatywnych opiniach u niej. Alibaba.com posiada specjalną funkcję, która po złożeniu zapytania ofertowego precyzującego warunki zamówienia wyświetla wyniki z najbardziej trafnymi ofertami.

2. Nawiązuj osobiste relacje

Budowanie relacji jest niezwykle ważne, i powinno rozpocząć się jeszcze przed zawarciem jakichkolwiek umów. „Nawiązuj osobiste relacje” – radzi Eduardo De Arkos, prezes i współzałożyciel Innovative Watersports LLC. „Zbuduj relację ze swoim dostawcą. Staraj się z nim rozmawiać także o sprawach, które wykraczają poza kontakt stricte biznesowy. Ta metoda się sprawca, ponieważ druga strona też chce wiedzieć, z kim współpracuje. Ponadto, zbudowane w ten sposób relacje będą pomocne w przypadku wszelkich problemów, które mogą pojawić się przy realizacji zamówienia” – dodaje.

3. Stale porównuj oferty

Według Paula Greenberga, prezesa australijskiego National Online Retailers Association, internet jest najlepszym źródłem do porównania cen, jakie oferują różni dostawcy. Dostawców odpowiedzialnych za zaopatrzenie e-sklepu najlepiej mieć kilku – oczywiście o ile ich interesy nie stoją w sprzeczności i nie powoduje to nieporozumień. Jeśli odzywa się do ciebie nowy dostawca, oferujący ten sam produkt w lepszej cenie, poinformuj swojego dotychczasowego partnera – jest duża szansa, że on dostosuje swoją stawkę do oferowanej ceny.

Michael Lee jest dyrektorem działu marketingu i rozwoju biznesu w Alibaba.com na region Ameryki Północnej i Południowej.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.pl.