Salon Prima Moda wykonany przez Forbis Group
Salon Prima Moda wykonany przez Forbis Group

Kolejnym istotnym dokonaniem jest obniżenie kosztów sprzedaży o niecałe 7 proc. rok do roku oraz kosztów ogólnego zarządu o blisko 11 proc. rok do roku. Wyższe przychody i niższe koszty pozwoliły na wygenerowanie wyniku operacyjnego EBIT lepszego o ponad 42 proc., który wyniósł – 1,4 mln zł (wobec -2,4 mln zł rok temu) oraz EBITDA na poziomie -936 tys. zł wobec -2 mln zł (poprawa o ponad 53 proc.).

Poprzez niższe różnice kursowe udało się istotnie zmniejszyć koszty finansowe – spadły do poziomu 119 tys. zł wobec 342 tys. zł rok temu. Wynik netto odnotował poprawę o blisko 48 proc. i ukształtował się w wysokości -1,5 mln zł wobec -2,9 mln zł rok temu (poprawa o 1,39 mln zł).

Prima Moda w I kw. 2014 roku wygenerowała dodatnie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej na poziomie 127 tys zł wobec prawie minus 2 mln zł rok wcześniej. Spółka znacząco obniżyła poziom długu bankowego (spadek o 1,3 mln zł) wobec końca roku 2013 (-19 proc.).

Prima Moda SA jest obecna na rynku obuwniczym od początku lat 90. Prowadzi sklepy marki PrimaModa, które oferują obuwie damskie, męskie, torebki, środki konserwacji do obuwia, galanterię skórzaną. Firma w 2006 roku została przekształcona ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę akcyjną z siedzibą we Wrocławiu. Prima Moda SA w listopadzie 2007 roku zadebiutowała na GPW w Warszawie. Prima Moda SA na koniec IV kw. 2013 roku posiadała 37 salonów własnych w centrach i galeriach handlowych. Spółka planuje jeszcze w tym roku uruchomić sklep internetowy PrimaModa.