H&M
H&M

Jak podała w raporcie firma H&M, w kwietniu 2014 roku sprzedaż całej grupy wzrosła o 17 proc. w walutach miejscowych, w porównaniu do tego samego miesiąca roku ubiegłego. Na koniec kwietnia 2014 łączna liczba salonów firmy na całym świecie wyniosła 3246. W tym samym okresie roku ubiegłego spółka posiadała 2881 salonów.

Dla porównania: w marcu 2014 roku sprzedaż całej grupy wzrosła o 13 proc. w walutach miejscowych. Na koniec marca br. łączna liczba salonów firmy na całym świecie wyniosła 3216. Przez miesiąc firma otwierała więc po jednym salonie każdego dnia.

W całym 2014 grupa zamierza otworzyć na świecie 375 nowych sklepów. H&M chce otworzyć więcej flagowych sklepów w największych miastach, m.in. w Melbourne, w Mediolanie, w Szanghaju, w Monachium, a także na Manhattanie – przy Piątej Alei i Herald Square.

Jak już informowaliśmy, w I kw. 2014 roku firma H&M otworzyła 72 nowe sklepy. Dla porównania w tym samym okresie w 2013 roku rozpoczęły działalność 54 salony. Grupa w tym czasie zdecydowała się też zamknąć 12 salonów na świecie, czyli tyle samo, ile w pierwszych 3 miesiącach roku ubiegłego.

Sprzedaż grupy H&M w pierwszych 3 miesiącach roku obrotowego w walutach miejscowych wzrosła o 12 proc. Zysk brutto grupy wyniósł ponad 32 mld koron szwedzkich (około 16 mld zł), co oznacza 13-proc. wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym.