Sieć salonów jubilerskich Excelsior, których oferta obejmuje wysokiej jakości biżuterię oraz ekskluzywne zegarki, otworzy własny sklep online. W tym celu firma nawiązała współpracę z agencją interaktywną Migomedia.

E-sklep z wysokiej jakości biżuterią

Sieć salonów Excelsior obejmuje na razie trzy placówki w Warszawie: w CH Arkadia, hotelu Metropol oraz CH Plac Unii City Shopping. Głównym zadaniem agencji Migomedia będzie stworzenie przejrzystej i nowoczesnej strony WWW oraz sklepu internetowego. Zakres prac obejmuje zaprojektowanie układów funkcjonalnych, zaprojektowanie grafiki strony i wdrożenie serwisu wraz z systemem CMS.

Wartość rynku biżuterii online rośnie

„Z raportu „Rynek dóbr luksusowych w Polsce” przygotowanego przez KPMG wynika, że rynek ten w Polsce był wart w 2013 roku 10,8 mld zł. Z roku na rok wartość zakupów online w kategorii biżuteria i zegarki rośnie o około 30%. Podczas projektowania sklepu internetowego oferującego biżuterię niezwykle przydana jest wiedza z zasad gender marketingu, która pozwala na stworzenie sklepu, który przełoży się na decyzje zakupowe zarówno mężczyzn jak i kobiet, a przez to jak wiadomo również na zysk sklepu, np. Kobiety są „łowcami” okazji, uwielbiają rabaty, dlatego na stronie internetowej, oprócz prezentacji oferty, warto by znalazły się informacje o bieżących promocji w sklepach stacjonarnych” – mówi Małgorzata Bednarek dyrektor ds. strategii w agencji interaktywnej Migomedia.pl.

 Ryzyko porzucenia koszyka

Zdaniem Bednarek, kobiety często rezygnują z zakupów na etapie finalizacji zamówienia, a skuteczny sklep internetowy powinien umożliwiać umieszczanie komunikatów marketingowych w koszyku i na etapie zamówienia oraz dowodów dlaczego warto skorzystać z oferty, gdyż takie działania minimalizują ryzyko porzucenia koszyka. „Z przeprowadzonych badań wynika, że średni wskaźnik rezygnacji dla internetowych koszyków zakupowych wynosi aż około 66%. Agencja interaktywna powinna dostosować projekt koszyka i etapy zamówienia do grupy docelowej i do danej branży.” – tłumaczy.

W rozmowie z redakcją Evigo.pl Małgorzata Bednarek zaznacza, że na tym etapie firmy nie chcą zdradzać szczegółów projektu, ponieważ jest on we wczesnej fazie realizacji. „E-sklep wdrażany będzie w drugiej kolejności, najpierw będzie strona wizerunkowa. Szczegóły dotyczące sklepu mogą zostać potwierdzone dopiero w momencie przejścia do tej części projektu.” – tłumaczy.