Wzrost odwiedzalności galerii handlowych

Zakupy w centrum handlowym

FootFall Indeks Polska w ostatnim tygodniu wzrósł o 129,8 proc. w porównaniu z ubiegłym tygodniem. W skali rok do roku odwiedzalność w centrach handlowych jednak spadła o 4,2 proc. Skumulowana strata wyniosła 7,1 proc. – podała firma Experian.

– Po ostatnim raporcie, który wykazał 50-proc. spadek, pojawiły się pytania o przyczyny takich wyników. Zawsze uważamy, że w przyrodzie i handlu nic nie ginie i dlatego mamy 130 proc. wzrostu. Takiego wzrostu już dawno nie było. Straty roczna i skumulowana nadal są dość spore, ale sama dynamika frekwencji w polskich centrach handlowych wraca do normy – twierdzą analitycy Experian.

Według specjalistów za wzrost odwiedzalności tydzień do tygodnia odpowiadają przede wszystkim zbliżające się okazje, z którymi wiąże się kupowanie prezentów dla bliskich. W tym miesiącu obchodzimy bowiem Dzień Matki, a za kilka tygodni Dzień Dziecka. W związku z tym kupujących przybyło w sklepach odzieżowych, perfumeriach, drogeriach czy w sklepach z produktami dla dzieci.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centrów handlowych oraz ich najemcy wiedzą, jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.

Reklama

Galeria Jurajska