Sfinks otwiera nowe restauracje

Sphinx w centrum handlowym Janki

Sphinx w Centrum Handlowym Janki

W tym roku na mapie zasięgu Sfinks Polska pojawią się kolejne restauracje. Nowe lokale pod szyldem Sphinx zostaną otwarte m.in. w Centrum Handlowym Alfa w Białymstoku, przy podwarszawskim węźle komunikacyjnym w miejscowości Zakręt, a także w stołecznym Błękitnym Wieżowcu przy pl. Bankowym. Spółka prowadzi też rozmowy w sprawie następnych inwestycji operatorskich i franczyzowych.

W I kw.e 2014 roku Sfinks przeprowadził kolejny etap zmian w strukturze sieci. Dotyczyły one m.in. przekształceń 5 restauracji franczyzowych, na które inwestycje ponosił Sfinks Polska, na operatorskie. W efekcie na koniec marca w grupie Sfinks funkcjonowały 2 restauracje własne, 91 restauracji operatorskich oraz 16 franczyzowych. Dodatkowo w I kw. część restauracji franczyzowych na skutek zmian w umowach z franczyzobiorcami zostało wyłączonych z konsolidacji. W rezultacie na dzień 31 marca spośród 16 restauracji działających we franczyzie konsolidowanych jest 5 lokali.

W I kw. spółka otworzyła nową restaurację Sphinx w podwarszawskim Centrum Handlowym Janki, wyprowadzając się jednocześnie ze starego miejsca w tej galerii. Nowy lokal jest dużo większy od poprzedniego i znajduje się w lepszym punkcie. Restauracja zyskała też nowy wystrój i aranżację przestrzeni. Sala została podzielona na kilka stref. Pojawiły się udogodnienia dla rodzin z dziećmi – przestronne miejsce zabaw i parking dla wózków. Po zakończeniu I kw. – już w kwietniu – przeniesiony i na nowo zaaranżowany został także Sphinx w galerii Blue City w Warszawie.

Grupa Sfinks Polska – do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook – osiągnęła w I kw. 2014 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 41,17 mln zł oraz zysk netto na poziomie 739 tys. zł, co oznacza poprawę o 2,3 mln zł w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Jednocześnie EBITDA grupy Sfinks Polska na koniec marca br. wyniosła 4,04 mln zł wobec 1,5 mln zł w I kw. 2013 roku.

Poprawa wyników grupy to efekt systematycznie rosnącej rentowności operacyjnej biznesu Sfinksa. Ze względu na zmiany w umowach z franczyzobiorcami w I kw. 2014 roku z konsolidacji zostało wyłączonych 11 lokali franczyzowych, które w tym okresie wypracowały 3,26 mln zł przychodów ze sprzedaży gastronomicznej. Sprzedaż gastronomiczna we wszystkich lokalach sieci w I kw. 2014 roku wyniosła 42,35 mln zł, co oznacza wzrost o 11,3 proc. wobec obrotów sprzed roku.

– Jesteśmy zadowoleni z rezultatów minionego kwartału: dodatni wynik netto, 30-proc. wzrost zysku brutto na sprzedaży, poprawa EBITDA o 2,55 mln zł i poprawa innych kategorii operacyjnych w I kw. świadczą o tym, że nasz biznes działa coraz bardziej efektywnie. Wzrost rentowności to rezultat działań w wielu wymiarach – począwszy od oferty i jakości usług, poprzez odpowiednią politykę inwestycyjną i przekształcenia w strukturze sieci restauracji, po poprawę efektywności kosztowej na poziomie lokali i grupy. Dzięki temu dysponujemy coraz sprawniejszym mechanizmem biznesowym, co w powiązaniu z silną pozycją na rynku restauracji pozwala nam optymistycznie myśleć o przyszłości – mówi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Sfinks Polska zarządza 109 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 93 restauracji Sphinx (segment casual dining), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 6 restauracjami Wook (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

Reklama

Galeria Jurajska