hop2shop

Hop2shop to platforma marketingu mobilnego w postaci aplikacji na smartfony, działająca w oparciu o system lokalizowania konsumenta (nazywany przez twórców BOX). Aplikacja działa m.in. podczas wejścia konsumenta do sklepu, czy obecności przy określonej półce sklepowej.

Aplikacja oparta jest o system lokalizowania konsumenta podczas wejścia do sklepu. Ma za zadanie pomóc sprzedawcom wpływać na jego zachowanie i decyzje zakupowe, podejmowane bezpośrednio w miejscu zakupu. Dzięki zainstalowanemu  w sklepie emiterowi dźwięku (fala ultradźwiękowa niesłyszalna dla człowieka), aplikacja w telefonie ściąga dane tuż po wejściu klienta do sklepu. Dzięki  technologii ultradźwiękowej telefon odbiera dane tylko z danego miejsca (danego sklepu), nie wychwytując informacji np. od konkurencyjnej sieci za ścianą.

hop2shop_plansza

Dzięki aplikacji, sprzedawca może zachęcać klienta do angażowania się w zadania, które przygotowała dla niego dana marka. Pomaga przyciągnąć do określonego towaru, zaproponować dodatkową promocję czy rabat, jeśli wiemy że klient przebywa w sklepie już dłuższą chwilę, czy spowodować że dorzuci do koszyka kolejny artykuł. Jak informuje Evigo.pl Andrzej Zychewicz,  jeden z twórców aplikacji, zawiera ona elementy grywalizacji, których pełne możliwości rozwinąć mogą najlepiej duże sieci handlowe.

Aplikacja  dostarczy także szereg  narzędzi, dzięki którym będzie informować klienta na bieżąco o dostępnych promocjach lub spersonalizowanych ofertach. Dzięki hop2shop klient jest nagradzany za przyjście do sklepu. Za wybrane czynności – na przykład odwiedzenie sklepu, czy wejście do przymierzalni, klient otrzymuje punkty, które następnie wymienia na nagrody w postaci produktów, kart podarunkowych, czy usług. Każdy punkt wart jest dwa grosze.

hop2shop_neuf_bijoux

W dostępnym w aplikacji schowku klient przechowuje przedmioty bądź usługi, które mu się spodobały i które być może chciałby w przyszłości kupić. Aplikacja pokazuje, gdzie najbliżej można kupić przedmioty ze schowka i w którym centrum handlowym klient zbierze najwięcej punktów. Gdy klient znajdzie się w danym sklepie, aplikacja przypomni, że w schowku znajduje się produkt z tej właśnie sieci i że może go teraz kupić. Aplikacja wyśle do nas także informację, gdy sklep obniży cenę na towar z naszego schowka.

hop2shop_printscreen

„Obecnie trwają rozmowy z kilkoma dużymi partnerami. Współpracujemy już ze sklepem Loft37 i Neuf Bijoux, za chwilę podpiszemy umowy z Toys’R’Us, Swiss i Big Star. Od czerwca rozpoczniemy prawdopodobnie współpracę z dużym graczem z dziedziny elektroniki i AGD, a także z czterema dużymi firmami modowymi.” – informuje Andrzej Zychewicz. „Szukamy partnerów, aby jak najszybciej stworzyć kontent do aplikacji, zamierzamy też udostępniać treści poradnicze i sezonowe, ale z bezpośrednim przełożeniem na sprzedaż, tzn z informacją, gdzie i za ile kupić można omawiany produkt.

Zastosowana technologia pozwala na użytkowanie aplikacji na większości typów urządzeń. Aplikacja jest już do ściągnięcia w appstore i android shop. Jak infromuje Andrzej Zychewicz, istnieje wiele możliwości wykorzystania aplikacji w celu wsparcia sprzedaży. Jednym z nich jest generowanie krótkich ofert. „Możemy wyciągnąć klienta z pracy do pobliskiego sklepu. Możemy np. wysłać informację, że w danym sklepie w konkretnym centrum handlowym jest obecnie promocja na konkretną kategorię produktu i skierować ją do osób znajdujących się w promieniu 2 km od sklepu. Jednocześnie informując, że promocja trwa dwie godziny. Można też generować krótkie oferty na produkty, które ktoś polubił, albo kierować ofertę do osób, które są w sklepie i zeskanowały dany produkt.” – dodaje. Istnieje też możliwość integracji z systemem płatności i kierowania ofert np. do tych, którzy wydają w danym sklepie najwięcej.

Aplikacja daje również możliwość zapraszania znajomych, użytkownik może dzięki temu pokazać  przyjaciołom, co mu się podoba i co warto kupić, a także podejrzeć przedmioty polubione przez innych.

Wchodząc do sklepu, klient widzi oferowane przez sklep promocje i rabaty, otrzymuje też informację, za jakie konkretne czynności może otrzymać punkty. Gdy chcemy, aby podszedł do jakiegoś konkretnego przedmiotu i  obejrzał go, także zostanie za to nagrodzony.

Co istotne, aplikacja umożliwia wyświetlanie reklam i oferowanie promocji, dzięki czemu można ocenić, jaki bezpośredni wpływ na zachowania konsumenta miała emisja danej kampanii, czyli w jakim czasie po jej obejrzeniu klient  pojawił się rzeczywiście w sklepie.

Narzędzie daje także możliwości zbierania danych i robienia analiz dotyczących zachowań konsumentów, zwyczajów zakupowych oraz trendów. „Po okresie tworzenia i testów czas na rynkową odsłonę. Będziemy obecnie poszukiwać partnerów do współpracy, dzięki którym w pełni zaprezentujemy możliwości hop2shop. Obecnie trwają rozmowy z kilkoma markami odnośnie pierwszych instalacji BOXów i pełnego zastosowania technologii.” – dodaje Andrzej Zychewicz.

Sklepy, które zdecydują się dołączyć do programu, otrzymują różne pakiety. Każda czynność kosztuje sklep punkty, które trzeba wykupić: gdy sklep decyduje się na droższy pakiet, otrzymuje niższą cenę punktów. Wdrażaniem aplikacji i tworzeniem kontentu zajmują się twórcy Hop2shop, sklep go jedynie akceptuje