Krzysztof Apostolidis, CH-R Sukcesja: ewoluuje rola operatora spożywczego w nowoczesnych centrach handlowych

Krzysztof Apostolidis, prezes Fabryki Biznesu, inwestora Centrum Handlowo-Rozrywkowego Sukcesja w Łodzi

Krzysztof Apostolidis, prezes Fabryki Biznesu, inwestora Centrum Handlowo-Rozrywkowego Sukcesja w Łodzi

– Operator spożywczy nadal odgrywa ważną rolę w centrach handlowych, ale ta rola ewoluuje. W wielu obiektach starszej generacji wciąż jest anchorem przyciągającym klientów i decydującym o atrakcyjności rynkowej. W nowoczesnych centrach ma on jednak przede wszystkim wpływ na pozycjonowanie centrum i jego wizerunek, w pewnym stopniu także na budowę przewagi konkurencyjnej – mówi w rozmowie z Retailnet.pl Krzysztof Apostolidis, prezes Fabryki Biznesu, inwestora Centrum Handlowo-Rozrywkowego Sukcesja w Łodzi.

– Niezależnie jednak od tego, czy chodzi o centrum handlowe drugiej czy czwartej generacji, operator spożywczy w każdym przypadku musi być dobrany adekwatnie do potrzeb lokalnego rynku – zarówno pod względem oferty, jak i powierzchni sklepu. Co oczywiste, jego wybór powinien też być spójny z pozycjonowaniem obiektu. Komercjalizując Sukcesję, starannie to przemyśleliśmy. Operatorem spożywczym w naszym centrum będzie supermarket Piotr i Paweł.

– Od kilku lat zauważalny jest trend zmniejszania powierzchni super- i hipermarketów spożywczych w centrach handlowych, także tych, które przechodzą rekomercjalizację, połączoną zwykle z przebudową lub rozbudową. Oferta galerii handlowej jest w nich poszerzana na ogół kosztem właśnie operatora spożywczego. Takich przykładów nie brak również na łódzkim rynku – dodaje K. Apostolidis.

W opinii prezesa Fabryki Biznesu ten trend jest efektem zmieniającej się funkcji samych centrów handlowych, w szczególności nowoczesnych, które są już nie tylko miejscem robienia zakupów, ale przede wszystkim spędzania wolnego czasu.

– Wiele obiektów przejmuje rolę przestrzeni publicznej, a przynajmniej otwiera się na nią. Tak będzie w przypadku Sukcesji. W centrach nowej generacji operator spożywczy stanowi głównie uzupełnienie oferty modowej, gastronomicznej i rozrywkowej. Pokazują to zresztą badania rynku: z roku na rok rośnie odsetek klientów, dla których ta właśnie oferta jest dominującym powodem odwiedzin centrów handlowych. Coraz większym magnesem staje się rozrywka, dlatego strefa rozrywkowo-rekreacyjna z 9-salowym kinem, klubem fitness i nowoczesną kręgielnią jest tak ważnym komponentem Sukcesji.

– Czy polskie centra handlowe mogą dobrze funkcjonować bez operatora spożywczego? Na rynkach zachodnich taki model jest praktykowany, u nas oferta spożywcza nadal stanowi istotny element całego obiektu – podsumowuje Krzysztof Apostolidis.

Centrum Handlowo-Rozrywkowe Sukcesja powstaje blisko ścisłego centrum Łodzi, w sąsiedztwie kampusu Politechniki Łódzkiej, Expo-Łódź i nowego osiedla mieszkaniowego. Będzie centrum lifestyle’owym, obiektem w pełni „zielonym”, pierwszym tego typu w regionie z certyfikatem BREEAM. Wśród głównych najemców, oprócz supermarketu Piotr i Paweł, są m.in.: 9-salowe kino Helios, Pure Jatomi Fitness, drogeria Rossmann, elektromarket Avans, pierwszy w Łodzi salon Sports Direct, dwupoziomowe sklepy odzieżowe H&M i Reserved, salony modowe Carry, Top Secret, Mohito, Cropp, House i Sinsay oraz salon obuwniczy Deichmann. Oferta gastronomiczna to wiele lokali marek debiutujących na łódzkim rynku oraz m.in. McDonald’s i Subway w strefie food court. Obiekt zostanie oddany do użytku w 2015 roku.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016