Adam Kołodziejczyk, dyrektor generalny Sephora Polska
Adam Kołodziejczyk, dyrektor generalny Sephora Polska

Adam Kołodziejczyk objął funkcję dyrektora generalnego Sephora Polska. Do jego obowiązków należeć będzie opracowywanie i wdrażanie strategii rozwoju firmy na kolejne lata oraz zarządzanie siecią perfumerii na terenie Polski.

– Gorąco witam Adama Kołodziejczyka w zespole Sephora Polska. Bardzo się cieszę, że stery po mnie przejmuje osoba posiadająca tak rozległą wiedzę na temat polskiego sektora handlowego. Wierzę, że sukcesy, które odnosił, i doświadczenie w rozwijaniu sieci detalicznych, które zdobył w trakcie swojej kariery zawodowej, przyczynią się do rozwoju sieci perfumerii Sephora w Polsce i umacniania jej pozycji rynkowej jako lidera sprzedaży kosmetyków selektywnych wśród sieci perfumeryjnych – powiedział Gilles Dougoud, dotychczasowy dyrektor generalny Sephora Polska, a obecnie wiceprezes Sephora na Europę.

Adam Kołodziejczyk posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu sieciami handlowymi i rozwojem sprzedaży, które zdobywał w różnych branżach. Tworzył także i nadzorował wdrażanie strategii rynkowych dla wielu firm. Przez ostatnie 4 lata, jako prezes zarządu i dyrektor zarządzający firmy Komfort, z wieloma sukcesami zarządzał największą, niezależną siecią premium w branży artykułów domowych, z salonami w Polsce, Czechach i na Słowacji. W przeszłości pełnił także funkcje dyrektora generalnego Telepizza oraz dyrektora sprzedaży w Amica Wronki i LU Danone. Piastował też funkcje członka zarządu i dyrektora sprzedaży w Pepsi Bottlers oraz Reckitt Benckiser. Karierę zawodową rozpoczynał jako kierownik sprzedaży w Hasbro i Pepsi Cola. Adam Kołodziejczyk jest absolwentem warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej na wydziale Ekonomiki Produkcji.

Z dniem 1 marca 2014 roku Gilles Dougoud objął stanowisko wiceprezesa Sephora na Europę odpowiedzialnego za grupę 11 krajów: Polskę, Hiszpanię, Portugalię, Grecję, Rumunię, Republikę Czeską, Serbię, Bułgarię, Turcję, Danię i Szwecję.
Obecnie Sephora prowadzi blisko 1,8 tys. perfumerii na całym świecie, w tym 93 perfumerie w Polsce.