Lynx-Optique: nawet 3–4 salony optyczne każdego roku

lynx-optique

Na temat rozwoju sieci salonów Lynx-Optique rozmawiamy z Marią Pistre, dyrektor generalną firmy Bellevue Polska sp. z o.o., która reprezentuje markę w Polsce. Firma będzie też obecna podczas Shopping Center Forum 2014, gdzie będzie poszukiwać nowych lokalizacji dla swoich salonów w centrach handlowych.

Dyrektor generalna firmy zdradziła też, w jakich lokalizacjach najchętniej otwierane będą kolejne salony optyczne Lynx-Optique.

– Zdecydowanie preferujemy centra handlowe. Michel Pigerol – współwłaściciel naszej firmy i założyciel sieci Lynx-Optique we Francji – 45 lat temu otworzył na powierzchni 200 mkw. pierwszy salon optyczny w centrum handlowym. Nowością była lokalizacja tego salonu, jego duża powierzchnia i otwarta na klienta aranżacja zapewniająca swobodny dostęp do asortymentu dzięki likwidacji szuflad i kontuarów. Tak więc, kiedy myślę o rozwoju naszej sieci i nowych lokalizacjach, pierwszym skojarzeniem jest centrum handlowe – mówi dla Retailnet Maria Pistre.

– Nasza strategia rozwoju przewiduje otwarcie jednego naszego salonu w centrum istniejącym i jednego w nowym centrum handlowym. Nasza firma istnieje od 16 lat. Przyjechałam do Polski 8 lat temu. Początki były niezwykle trudne. Firma była deficytowa i musiała być dofinansowana. Teraz odpracowaliśmy wszystkie zaległości i od przyszłego roku będziemy mogli pomyśleć o dynamiczniejszej ekspansji. Teraz finansujemy się całkowicie ze środków własnych, bez pożyczek bankowych. Odkładamy zyski na lokatę, nie wypłacamy dywidendy. Z tych pieniędzy budujemy nowe placówki. i remontujemy istniejące. Do tej pory nie mogliśmy liczyć na kredyt bankowy. W przyszłym roku będziemy mogli zaciągać pożyczki i wtedy tempo naszego rozwoju przyspieszy. Myślę, że możemy mówić o 3–4 salonach rocznie. Nasz najnowszy salon zostanie uruchomiony we wrześniu w warszawskiej Arkadii – dodaje

– Zdecydowaliśmy się wziąć udział w Shopping Center Forum, ponieważ daje ono możliwość spotkania najważniejszych deweloperów i zapoznania się z ich projektami w jednym miejscu w krótkim czasie. Forum daje możliwość udziału w ciekawych dyskusjach i daje pomysły na rozwój handlu. Po Forum oczekuję nowych propozycji rozwojowych dla mojego przedsiębiorstwa. Według mnie jest to bardzo skuteczne miejsce do szukania nowych lokalizacji dla sklepów – mówi dla Retailnet Maria Pistre.

Obecnie w Polsce działa 13 salonów sieci Lynx-Optique. W czerwcu zostanie otwarty 14. salon sieci.

 

Reklama

Galeria Jurajska