Forbis Group: fokus na detal

Adaptacja salonu Furla przez Forbis Group

Adaptacja salonu Furla przez Forbis Group

Forbis Group dostarcza rozwiązania projektowe dla branży retail. Eksperci firmy wiedzą, jak szczegóły w postaci elementów wyposażenia budują ogólny wizerunek sklepu. Na pozór niezauważalne tło dla ekspozycji ma kluczowe znaczenie, a jego odpowiednia aranżacja to wyzwanie dla projektantów.

Butiki pełnią już nie tylko rolę punktu sprzedaży, lecz jako unikalne wnętrza odzwierciedlają filozofię firmy, styl życia jej klientów. Istotny jest najdrobniejszy detal. Użyte surowce, faktury, kolory, sposób ich wykorzystania – wszystkie te czynniki niosą zakodowany przekaz. Każdy materiał zastosowany w danym lokalu podkreśla jakość marki oraz pokazuje jej charakter. Nie każdy asortyment jest bowiem kierowany do tego samego klienta. Wnętrza, tak jak produkty, kreują wizję marki.

– To trudne zadanie dla architekta. Należy liczyć się z tym, że wnętrze ma być widoczne, jednak nie może przytłaczać asortymentu danej marki – ma być dla niego jedynie tłem. Jest jednak kilka żelaznych zasad, których należy przestrzegać przy aranżowaniu lokali – mówi Marcin Powierza, dyrektor zarządzający Forbis Group.

Faktura, tekstura, materiał

To właśnie poprzez detale sklepowe wnętrza przemawiają do klienta. W wyniku obserwacji w jego świadomości zapada konkretna opinia na temat sklepu.

– Dlatego marki premium w projektach wnętrz swoich butików decydują się na materiały wysokiej jakości, jak naturalne forniry, elementy chromowane, naturalną skórę, lite drewno i szkło. Często stosowany połysk, zarówno na posadzce, jak i na meblach, dodatkowo podkreśla wysoką jakość i luksusowy charakter marki – tłumaczy Mateusz Laskowski, dyrektor operacyjny Forbis Group.

Dotychczasowe realizacje Forbis Group dla światowych marek premium, jak Furla, Marella, Armani czy Lancerto, mimo zauważalnych różnic w wystroju, odrębnych koncepcji wizerunkowych, łączy właśnie charakter zastosowanych materiałów.

Sklepy typu casual idą w kierunku przyjaznych materiałów kojarzących się z przyrodą, domem i wypoczynkiem z dala od zgiełku miasta. Z kolei marki z segmentu economy, które kojarzą się z przystępnymi cenami, nie mogą zrazić klienta już od progu nawet pozornie drogimi materiałami. W ich wnętrzach stosuje się głównie laminaty o jednolitej kolorystyce lub imitujące drewno.

Salon Lancerto wykonany przez Forbis Group

Salon Lancerto wykonany przez Forbis Group

Światło wychodzi z cienia

Wnętrze sklepu może mieć za zadanie prezentować wszystkie produkty bądź wybraną kolekcję. Tu ważną rolę pełni oświetlenie. Klient widzi produkt, jednak odpowiednio zaprojektowana aranżacja systemu oświetlenia może wyeksponować walory wizualne ekspozycji. Tradycyjne górne lampy dobrze doświetlą cały lokal, z kolei lampy typu LED bądź duże reflektory montowane osobno i dające punktowe światło mogą idealnie eksponować wybraną kolekcje lub oddzielne strefy w sklepie (casual, basic, kids etc.). Światło również bardzo często jest wykorzystywane jako element komunikacji. Linie świateł do przymierzalni, kasy czy konkretnych wieszaków tworzą podświadomy kierunek podróży klienta po wnętrzu.

Wnętrze użytku publicznego

Nie można zapominać, że wnętrze sklepu podlega wzmożonej eksploatacji. Jest narażone na intensywne użytkowanie, dlatego też wykorzystuje się materiały dużo trwalsze niż te we wnętrzach mieszkalnych. Wyposażenie wnętrz komercyjnych ze względu na ciągłe wycieranie, rysowanie, mycie, powinno być wykonane z surowców odpornych na uszkodzenia mechaniczne. Głównym ograniczeniem dla wykonawców są też przepisy dotyczące ochrony przeciwpożarowej, które warunkują szerokość przejść, kierunek otwierania drzwi, ale również rodzaj materiałów wykończeniowych. Muszą one posiadać certyfikaty trudnopalności i być dopuszczone do stosowania we wnętrzach publicznych. Z tego powodu nie można stosować wszystkich dostępnych na rynku produktów. Szczególnie tyczy się to tkanin używanych w tapicerce meblowej, kotarach oraz wykładzin dywanowych. Niektóre galerie wprowadzają nawet zakaz stosowania laminatów.

Forbis Group jest ekspertem w rozwiązaniach projektowych dla branży retail. Oferuje projektowanie wnętrz zarówno punktów handlowo-usługowych, jak i części wspólnych w centrach handlowych.

Reklama

Galeria Jurajska