Centrum handlowe
Centrum handlowe

FootFall Indeks Polska w ostatnim, 20 tygodniu 2014 roku, spadł o 17,2 proc. w porównaniu z poprzednim tygodniem.

W skali rok do roku odwiedzalność w centrach handlowych spadła o 6,7 proc. Skumulowana strata wyniosła 7,0 proc. – podała firma Experian.

– Po turbulencjach ostatnich 2 tygodni Indeks spadł o 17 proc. w ujęciu tygodniowym i o prawie 7 w porównaniu rocznym. Dynamika słabsza niż rok temu utrzymała stratę skumulowaną na poziomie 7 proc. Przed nami w miarę stabilny okres niedużych wahnięć, po którym frekwencja w polskich centrach handlowych zwiększy się wraz z wyprzedażami – skomentowali eksperci z firmy Experian.

Przypomnijmy, że w poprzednim badaniu FootFall Indeks Polska wskaźnik odwiedzalności wzrósł o 129,8 proc. w ujęciu tygodniowym. Według specjalistów za tak znaczący wzrost w tamtym okresie odpowiadały przede wszystkim zbliżające się okazje, z którymi wiąże się kupowanie prezentów dla bliskich. Pod koniec maja obchodzimy bowiem Dzień Matki, a kilka dni później Dzień Dziecka. Co spowodowało w takim razie ponowny zjazd wskaźnika w ostatnim badaniu? Prawdopodobnie za spadek odwiedzalności centrów handlowych w 20. tygodniu odpowiadały warunki atmosferyczne, niska temperatura i deszcz.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centrów handlowych oraz ich najemcy wiedzą, jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.