Użytkownicy Facebooka czy Instagrama mogą kupować bezpośrednio komentując posty, dzięki serwisowi e-commerce Soldsie. Startup ten zyskał właśnie 4 miliony dolarów na dalszy rozwój platformy.

Dzieki Soldsie, firmy i sprzedawcy mogą sprzedawać swoje produkty publikując posty na Facebooku czy Instagramie. Użytkownicy, którzy chcą kupić wybrany produkt, po prostu wpisują w komentarzach postu „SOLD”. Fakturę otrzymują mailem lub poprzez wiadomość na Facebooku. Można dokonać płatności używając karty kredytowej bądź PayPal.

Soldsie nadaje zakupom internetowym zupełnie nowy charakter, pozwalając sprzedawcom i klientom na stworzenie bliższych i naturalnych relacji, dzięki którym, zakupy stają się przyjemniejsze.

Według przedstawicieli firmy, takie zakupy służą zarówno kupującym, jak i sprzedającym. Soldsie zwiększa zaangażowanie na Facebooku, pomaga zdobyć nowych klientów i tworzy nowy kanał sprzedaży. Zamiast pytać, gdzie można dostać dany produkt, klienci mogą go od razu kupić.

Serwis Soldsie zadebiutował wiosną 2012 roku, a dziś korzysta z niego 1500 sprzedawców, którzy wspólnie wnoszą transakcje warte 25 milionów dolarów. Firma zarabia na każdej dokonanej transakcji, a także na opłacie miesięcznej w wysokości 150 dolarów.

Chris Bennett, założyciel Soldsie, powiedział Evigo, że zazwyczaj klienci płacą za 70% transakcji korzystając z komentarzy SOLD. Aż 70% transakcji jest wykonanych poprzez urządzenia mobilne. Dzięki Soldsie, firmy trafiają do większej liczby użytkowników i ułatwiają dokonania zakupu, bez opuszczania Facebooka czy pójścia do sklepu.

Jak zapowiedział Chris Bennett, firma zamierza przeznaczyć uzyskane fundusze w wysokości czterech milionów dolarów (łącznie firma uzyskała 5,6 milionów dolarów) na poszerzenie platformy Soldsie i na powiększenie zespołu. Soldsie chce być liderem sprzedaży społecznościowej i dostosować się do różnych platform zakupowych.

Przeczytaj pełną wersję artykułu w serwisie Evigo.com