Kolekcja Bytom
Kolekcja Bytom

Spółka Bytom SA planuje w II kw. br. uruchomić 2 nowe salony marki Bytom o łącznej powierzchni około 300 mkw. Jak informował Michał Wójcik, prezes zarządu Bytom SA – spółka widzi miejsce na dalszy rozwój sieci Bytom w miastach o wysokim potencjale sprzedaży oraz atrakcyjnych, istniejących centrach handlowych.

Na koniec marca br. spółka posiadała 74 sklepy pod marką Bytom o powierzchni ponad 7,4 tys. mkw., natomiast rok wcześniej było to 70 sklepów o powierzchni 6,7 tys. mkw. W I kw. 2014 roku (20 marca) uruchomiono 2 nowe lokalizacje: w Centrum Handlowym Atrium Felicity w Lublinie oraz sklep franczyzowy w Galerii Amber w Kaliszu. Sklepy zostały zaprojektowane w nowej aranżacji, mającej na celu zaprezentowanie zmian, jakie zaszły w oferowanych produktach.

Przychody ze sprzedaży Bytom SA za I kw. 2014 roku były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku 2013 o około 26 proc. Na wzrost składał się przede wszystkim wzrost przychodów z tytułu sprzedaży detalicznej, która jest najistotniejszą gałęzią działalności spółki. Sprzedaż detaliczna wzrosła z poziomu 13,1 mln zł do 17,5 mln zł (wzrost o 34 proc.). Wzrost sprzedaży detalicznej jest wynikiem poprawy efektywności sprzedaży, będącej następstwem zmian wprowadzonych w poprzednim roku, zarówno w funkcjonowaniu sieci, jak i ofercie produktowej marki Bytom. W I kw. 2014 roku spółka kontynuowała dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów ze sprzedaży detalicznej rozpoczętą w II kw. 2013 roku.

W tym okresie odnotowano 15 proc. wzrost średniej miesięcznej liczby wejść do sklepu. Uwagę zwraca fakt, iż w IV kw. 2013 roku był to 20 proc. wzrost wejść. Potwierdza to stałe, zwiększone zainteresowanie marką. Poprawie uległy również pozostałe wskaźniki detaliczne: konwersji, rozumianej jako ilość zrealizowanych paragonów w relacji do ilości wejść do sklepów (wzrost o 1 punkt procentowy w ujęciu rok do roku) oraz średniej wartości paragonu (wzrost o 10 proc. w ujęciu rok do roku).

W I kw. 2014 roku spółka odnotowała stratę netto w wysokości 937 tys. zł (wobec straty netto w wysokości około 2 mln zł). Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł w I kw. 2014 roku 9,9 mln zł wobec 7,5 mln zł w I kw. 2013 roku.

Bytom SA prowadzi sprzedaż detaliczną w sieci sklepów własnych pod marką Bytom i sprzedaż hurtową pod markami Bytom oraz Intermoda. Kolekcja Bytom jest projektowana w biurze w Krakowie, a produkcja jest realizowana w zakładach produkcyjnych zlokalizowanych na terenie Europy oraz Azji. Podstawowym rynkiem produkcji pozostaje Polska, gdzie spółka realizuje produkcję formalnej części kolekcji. Strategicznym producentem dla Bytom SA jest Spółka ZO Bytom Sp. o.o., która zaopatruje sieć sklepów zarządzaną przez Bytom w kolekcje garniturów, marynarek oraz spodni.

W 2013 roku otwartych zostało 6 salonów firmowych Bytom o powierzchni 834 mkw., zmieniono lokalizację 2 salonów (zmniejszenie metrażu o 101 mkw.) oraz zlikwidowano 4 sklepy o powierzchni 395 mkw. Nowe sklepy zostały otwarte w centrach handlowych: CH Arkadia, Galeria Mokotów, CH Gdynia Riviera, CH Poznań City Center, Galeria Bałtycka, Galeria Katowicka.