Salon optyczny SunLoox
Salon optyczny SunLoox

Firma Jawro, będąca właścicielem sieci salonów SunLoox i Loox Galeria Optyki, ma bardzo ambitne plany związane z ekspansją w naszym kraju na rynku centrów handlowych. Rozmawiamy na ten temat z Robertem Ukraińskim, General Managerem spółki Jawro.

Firma Jawro otwiera 2 formaty salonów. Czym charakteryzuje się ekskluzywny koncept SunLoox?

Robert Ukraiński: – Różnica między naszymi dwoma formatami jest bardzo duża. SunLoox to jedyny koncept w Polsce, który ma w swojej ofercie 50 proc. okularów przeciwsłonecznych i 50 proc. ramek korekcyjnych, zarówno zimą, jak i latem. Łącznie nasz asortyment obejmuje w każdym salonie SunLoox aż 3 tys. różnych modeli okularów. Dla tego konceptu wybieramy lokale mierzące 200–300 mkw. Wyjątkiem jest CH Galaxy, gdzie salon SunLoox mierzy niecałe 140 mkw., ale przekonała nas dobra lokalizacja sklepu. Nasza firma sprzedaje też wyłącznie asortyment z najnowszych kolekcji, a nie modele wyprzedażowe z poprzednich sezonów. Koncept oparty jest na najbardziej ekskluzywnych markach i produktach znanych kreatorów mody. Stosujemy też bardzo nowoczesny design w wyposażeniu, dzięki któremu nie sposób przejść obojętnie obok naszego salonu. Korzystamy z systemu rolet, a nie witryn, aby klient mógł wejść z każdej strony. Asortyment selekcjonowany jest brandami, a nie według popularnego podziału opraw na damskie i męskie. Ponadto gabinet przeznaczony do badania pacjenta jest wyposażony w najnowocześniejszy sprzęt na rynku. Wstępny wywiad z pacjentem rozpoczyna się za pomocą iPada, potem następuje cześć badania w gabinecie optometrystycznym.

Czym więc charakteryzuje się drugi format Loox Galeria Optyki?

– Ten koncept różni się przede wszystkim powierzchnią salonów. Zajmują one od 70 do 140 mkw. Loox Galeria Optyki oferuje klientom produkty 50–60 ekskluzywnych brandów. W tym przypadku są też inne proporcje sprzedażowe – 90 proc. asortymentu stanową oprawy korekcyjne, a 10 proc. okulary przeciwsłoneczne. Format przewidziany jest przede wszystkim dla klientów szukających opraw korekcyjnych. Łącznie oferujemy 1,2 tys. opraw korekcyjnych i ok. 200 okularów przeciwsłonecznych. Stawiamy również na nowoczesny design, nawiązujący stylistycznie do formatu SunLoox. Gabinety optometrystyczne mają taki sam standard wyposażenia. Format skierowany jest przede wszystkim do klientów średniej półki. Prowadzimy też 2 razy do roku akcje wyprzedażowe, które przyciągają klientów o różnym stopniu zamożności.

Loox Galeria Optyki
Loox Galeria Optyki

Salony firmy działają w wielu dużych miastach kraju. Dlaczego spółka dopiero w ostatnich dniach zdecydowała się na otwarcie salonu w stolicy?

– Rynek centrów handlowych w stolicy jest bardzo charakterystyczny. Wielu najemców ma podpisane długoletnie kontrakty. Nie jest łatwo wynająć lokal, który spełnia wszystkie oczekiwania. Zdecydowaliśmy się na otwarcie pierwszego salonu Loox Galeria Optyki w CH Atrium Targówek. Salon zajmuje 130 mkw. powierzchni. Planujemy też otworzyć w Warszawie nasz flagowy salon optyczny SunLoox w CH Blue City. Umowa jest już podpisana, a otwarcie nastąpi pod koniec lipca br. Ten salon zajmie 220 mkw. powierzchni. Poza naszą stałą ofertą znajdą się w nim także oprawy z limitowanych kolekcji wielu marek.

Ile łącznie spółka planuje prowadzić salonów obu sieci w Polsce?

– Planujemy w najbliższych latach prowadzić 50–60 salonów w obu formatów. Rozważamy każdą ofertę otrzymaną od centrów handlowych, więc liczba ta może ulec zmianie i powiększyć się na przykład o kilka salonów.

Rozmawiał Marcin Markowski

Robert Ukraiński będzie uczestnikiem jesiennej edycji Shopping Center Forum 2014. Na Forum będzie można uzyskać szczegółowe informacje od General Managera spółki Jawro na temat ekspansji obu sieci w galeriach handlowych. Więcej szczegółów na temat SCF 2014 Fall Edition znajduje się TUTAJ.

Robert Ukraiński, SunLoox
Robert Ukraiński, SunLoox