Oświetlenie Philips połączone ze smartfonem klienta

Zakupy ze smartfonem

Opracowany przez firmę Philips system oświetlenia powierzchni handlowych oferuje kupującym większą kontrolę nad przebiegiem zakupów. Natomiast właściciele sklepów zyskują możliwość zwiększenia lojalności klientów i poziomu sprzedaży poprzez profilowanie dostarczanych informacji i oferowanie konsumentom kuponów rabatowych optymalnie dostosowanych do ich potrzeb. Dodatkowym atutem jest energooszczędne oświetlenie LED zapewniające większe natężenie światła przy mniejszym zużyciu energii.

System wykorzystuje zainstalowane w sklepie inteligentne oświetlenie LED, by za pośrednictwem specjalnej, udostępnionej do pobrania aplikacji przekazywać na smartfon klienta informacje dobierane na podstawie jego lokalizacji. Za sprawą komunikacji między aplikacją a oświetleniem kupujący zyskuje dostęp do informacji i ofert specjalnych właściwych dla miejsca, w którym się aktualnie znajduje. System oświetleniowy, testowany obecnie w pierwszych punktach sprzedaży, został zaprezentowany na międzynarodowych targach rozwiązań dla handlu detalicznego Euroshop w Düsseldorfie (16–20 lutego 2014 roku).

– Zaletą systemu jest bez wątpienia brak konieczności zakupu, instalacji i obsługi dodatkowych nadajników lokalizacyjnych – mówi Gerben van der Lugt z Philips Lighting. – Rolę takich nadajników pełnią licznie rozlokowane w całym sklepie oprawy oświetleniowe.

Mechanizm działania systemu wykorzystuje gęsto rozmieszczone oprawy oświetleniowe, które nie tylko emitują światło, ale również pełnią funkcję siatki pozycjonującej. Każda z opraw jest identyfikowalna i może zakomunikować swoją pozycję aplikacji zainstalowanej na urządzeniu mobilnym kupującego, który przemieszczając się wzdłuż półek, aktywuje usługi bazujące na lokalizacji, otrzymując informacje precyzyjnie dobrane do miejsca, w którym się aktualnie znajduje. Komunikacja ze smartfonem odbywa się w oparciu o technologię Visual Light Communications.

Klient poszukujący w sklepie produktów typowych dla kuchni meksykańskiej może wykorzystać zainstalowaną na swoim smartfonie aplikację w charakterze osobistego doradcy zakupowego. Urządzenie zaprowadzi go wprost do półki, na której znajdzie gotowy sos guacamole. Osoby, które chcą przygotować sos samodzielnie, zostaną pokierowane do stoisk i koszy z awokado, pomidorami, cebulą, chili i limonkami. W miarę zbliżania się do konkretnych produktów aplikacja może informować kupującego o dostępnych w sprzedaży nowych markach lub sugerować alternatywne przepisy.

 

Powiększ obraz

 

Reklama

Galeria Jurajska