Logistyka online retailing Polska

Arvato Polska, dostawca rozwiązań outsourcingowych dla e-commerce, rozpoczął współpracę z dostawcą systemów do obsługi sklepów internetowych IAI-Shop.com. Przedmiotem umowy pomiędzy spółkami jest pełna integracja platformy e-commerce z systemem logistycznym Arvato.

Współpraca oznacza, że wszyscy klienci IAI-Shop.com (ponad 2500 polskich e-sklepów) będą mogli skorzystać z outsourcingu usług logistycznych. Integracja pomiędzy systemami umożliwi śledzenie procesów logistycznych poprzez panel administracyjny IAI-Shop.com, gdzie pracownik e-sklepu będzie otrzymywał raporty z wykonywanych prac.

„Rozwiązanie zaprojektowane jest w taki sposób, żeby całkowicie zautomatyzować wymianę plików systemowych, W ten sposób ryzyko błędów będzie zminimalizowane, a administratorzy zaoszczędzą czas. Aktywacja usługi w e-sklepie trwa bardzo krótko – od jednego do kilku dni roboczych.” – podkreśla Lidia Ratajczak-Kluck, dyrektor obszaru media, e-commerce, programy lojalnościowe w Arvato Polska.

Klienci IAI-Shop.com będą mogli skorzystać z usługAarvato w kilku modelach logistycznych, począwszy od przyjęcia standardowego, opierającego się na kodach EAN, po przyjęcie na podstawie rozpoznawania towaru po opisie i zdjęciach. Towary składowane są w magazynie z infrastrukturą dostosowywaną do wymagań klienta np. regały półkowe, wieszaki odzieżowe, jak i magazyny wysokiego składu.

Po wpłynięciu zamówień ze sklepu internetowego pracownicy arvato przystępują do procesu pakowania (wraz z możliwością fiskalizacji), korzystając m.in. ze skanerów kodów lub systemu Pick-by-Voice, zapewniających wysoki poziom wydajności oraz poprawności konfekcjonowania. Gotowe paczki zostają przekazane wskazanemu w zamówieniu przewoźnikowi, który powinien w ciągu 24h dostarczyć przesyłkę.

W ramach współpracy, Arvato zapewnia usługę kilku firm kurierskich, Poczty Polskiej oraz możliwość odbioru w punktach obioru przesyłek na preferencyjnych warunkach. Realizacja zadań logistycznych obejmuje również obsługę zwrotów.

„Zgodnie z obowiązującymi standardami, szybko i bezbłędnie spakowane i doręczone zamówienie ze sklepu internetowego, staje się po prostu koniecznością. Długi czas oczekiwania na przesyłkę lub błędy przy pakowaniu i weryfikacji zamówienia powodują, że klient decyduje się na ofertę konkurencji, nawet gdy ta zaoferuje wyższe ceny. Dzięki wspólnej obsłudze IAI z Arvato, klienci będą mogli skupić się na prowadzeniu sklepu internetowego tak, jakby posiadali ogromne centrum logistyczne, bez potrzeby inwestycji początkowych.” –twierdzi Paweł Fornalski, CEO IAI S.A.

Arvato Polska, wchodząca w skład grupy arvato AG jest częścią międzynarodowego koncernu medialnego Bertelsmann SE & Co. KGaA. Firma świadczy kompleksowe usługi outsourcingowe w zakresie zaawansowanych rozwiązań IT, korespondencji masowej (lettershop), wysyłki i dystrybucji produktów (logistyka kontraktowa), wielokanałowej obsługi klientów (call/contact center i back office), prowadzenia programów lojalnościowych, specjalistycznych usług finansowych (m.in. faktoring, monitoring i windykacja należności, BPO finansowe), e-commerce, healthcare oraz zarządzania dokumentami. Arvato Polska posiada cztery oddziały Contact Center, trzy centra usługowo-logistyczne oraz jedno centrum BPO finansowego. W ośmiu lokalizacjach zatrudnia ponad 2000 pracowników.

IAI S.A. to usługa do obsługi sprzedaży internetowej oferowana na zasadach wynajmu aplikacji (SaaS – Software as a Service). Istnieje na rynku od 2000 roku, a od 16 grudnia 2009 jest notowana na rynku akcji NewConnect. IAI S.A. tworzy profesjonalny system do obsługi sklepów oraz hurtowni internetowych – IAI-Shop.com, który jest liderem na polskim rynku w branży e-handlu. IAI-Shop.com obsługuje sprzedaż w sklepie internetowym, na serwisach aukcyjnych, przez social media oraz sprzedaż mobilną.