Furniture online retailing

Dekoria.pl, jeden z największych w kraju sklepów internetowych z produktami do dekoracji wnętrz, powierzyła spółce Divante z Grupy OEX wykonanie kompleksowej optymalizacji i re-designu sklepu internetowego.

 

Divante
Strona domowa e-sklepu Dekoria.pl

Projekt obejmuje wdrożenie bezpiecznej strategii poprawy użyteczności i ułatwienia zakupów w e-sklepie Dekoria.pl. Warsztaty eksperckie, badania z użytkownikami i prototypowanie w oparciu o metodologię Lean UX i User-Centered Design mają na celu zwiększenie konwersji, a jednocześnie prawdopodobieństwa akceptacji wprowadzanych zmian i optymalizacji już istniejących rozwiązań na stronie www.

Jak zwiększyć lojalność klienta?

„Dekoria.pl to bardzo otwarty na nowe rozwiązania klient, dlatego nie baliśmy się zaproponować innowacyjnego podejścia do projektowania, jakim jest Lean User Experience. Chcemy, aby użytkownicy e-sklepu czuli się w nim dobrze oraz żeby zakupy sprawiały im przyjemność. Drogą do poznania sposobu, jak to zrobić – szczególnie przy tak trudnych do sprzedaży internetowej produktach  konfigurowalnych –  jest projektowanie i weryfikacja wielu  wersji danego rozwiązania i wybór tej najlepszej. Tylko iteracyjne podejście jest w stanie pokazać nam właściwą drogę” – ocenia Anna Lankauf, User Experience Designer w Divante, Grupa OEX. „Zwiększenie sprzedaży i lojalności klientów, responsywność oraz kreacja wizerunku lidera branży to główne cele naszej współpracy. Nowy projekt odpowie na dedykowane potrzeby zakupowe kluczowych grup użytkowników oraz będzie zgodny ze światowymi trendami w projektowaniu nowoczesnego e-commerce” – dodaje Marek Górecki, Dyrektor Handlowy w Divante z Grupy OEX.

Rozwój na rynkach europejskich

Obecnie trwają prace nad wdrożeniem projektu stworzonego wspólnie z firmą Divante. Jak dowiedział się serwis Evigo, optymalizacja obejmie również sklepy zagraniczne Dekorii, które obecnie funkcjonują w 12 krajach. Zachowają one jednak prawo do indywidualizacji pewnych prezentacji, jak na przykład strony głównej. „Kraj to wciąż nasz największy rynek. Sklepy zagraniczne są rentowne i cechuje je bardzo silny wzrost sprzedaży i rozwój. Z perspektywy czasu stwierdziliśmy, że decyzja o ich uruchomieniu była jak najbardziej słuszna i w przyszłości zamierzamy poszerzać zasięg o inne kraje europejskie. Zwiększamy tez nakłady na reklamę, aby prężniej działać na obecnych obszarach” – mówi Agnieszka Rybka, Dyrektor Handlowy dekoria.pl, w rozmowie z redakcją Evigo.pl.

Jak bardzo jednak przeprowadzona optymalizacja zaingeruje w infrastrukturę e-sklepu? „Przede wszystkim będzie to zmiana wizualna i porządkująca grupy produktów, ich prezentację oraz ułatwiająca konfigurację najbardziej skomplikowanych produktów, czyli rolet rzymskich szytych na miarę” – tłumaczy dyrektor Rybka w rozmowie z Evigo. „Byliśmy zadowoleni ze współpracy z Divante przy pierwszej gruntownej zmianie strony kilka lat temu. W międzyczasie czytaliśmy o ich osiągnięciach i rozwoju co dodatkowo wzbudziło nasze zaufanie, iż poradzą sobie z naszą, dość skomplikowaną (produkty mocno zróżnicowane, szyte na wymiar klienta) stroną. Divante podeszło profesjonalnie do projektu, przeprowadziło szereg badań, ankiet i zaproponowało nowoczesne rozwiązania, które już niedługo zostaną wdrożone w życie” – dodaje.

Dekoria.pl to jeden z największych polskich sklepów internetowych, oferujący ponad 50 tysięcy produktów do dekoracji, zarówno gotowych, jak i szytych na miarę. Dekoria należy do Franc Textil Sp. z o.o.