Nowa odsłona witryny została wykonana przez prestiżową agencję Ampersand Commerce, która specjalizuje się w konstruowaniu strategii technologicznych oraz projektowaniu rozwiązań. Aktualizacja objęła między innymi strony produktów, nawigację oraz treść witryny.

Jak dowiedzieliśmy się od przedstawiciela agencji Ampersand, prace nad designem oraz UX witryny przeprowadzono w siedzibie Harvey Nichols, a udział w nich brały obydwa zespoły. Celem było stworzenie strony, która promuje produkty luksusowe Harvey Nichols, a jednocześnie wspiera zaimplementowane rozwiązania wielokanałowe. Ampersand opracował także nową responsywną stronę Harvey Nichols, przeznaczoną na urządzenia mobilne.

Nowe rozwiązania wielokanałowe

Agencja Ampersand zdradziła nam, że nowa strona została zbudowana na silniku Matgento Enterprise, zintegrowanym z dodatkowymi systemami dostarczonymi przez zewnętrznych podwykonawców. Jako platformę hostingowę wybrano Hybris Hosting z Rackspace, dzięki czemu witryna będzie odporna na nagłe skoki ruchu. Strona mobilna została przygotowana w technologii RWD praktycznie od zera.

Dzięki tym zmianom witryna wyświetla aktualne informacje o stanie magazynowym: można w każdej chwili sprawdzić, czy dany produkt jest dostępny w e-sklepie, a jeśli nie – czy możemy kupić go w jednym z salonów firmy. Dzięki integracji CRM z silnikiem Fredhopper możliwa była personalizacja witryny, dzięki czemu wyświetla ona każdemu użytkownikowi treść dopasowaną do jego zainteresowań.

wielokanałowych
Żródło: Harvey Nichols

Modele wielokanałowe to przyszłość

Mocną stroną nowej witryny jest wysoki stopień personalizacji. Innowacyjna technologia Click & Try pozwala zachowywać wybrane produkty w internetowym katalogu, a następnie rezerwuje wizytę w salonie stacjonarnym, w którym można produkt przymierzyć lub skorzystać z rad specjalisty. Witryna przedstawia także sugestie produktów na podstawie przeglądanych przez niego towarów oraz umożliwia stworzenie własnego profilu. Profil ten umożliwia otrzymywanie rekomendacji od stylistów, którzy przedstawiają je na podstawie zainteresowań i gustów użytkownika.

Witryna charakteryzuje się łatwą nawigacją oraz dużą ilością treści. Czynniki te sprawiają, że użytkownicy z reguły spędzają na niej więcej czasu, niż początkowo zamierzali. Na stronie znajdziemy także wiele porad, inspiracji oraz newsów ze świata mody. Korzystając z przycisku „Fashion Emergency” (ang. „pogotowie modowe”) możemy połączyć się ze specjalistą, który za pośrednictwem chata, e-maila lub telefonu doradzi nam jakie produkty wybrać.

„Internetowa sprzedaż artykułów luksusowych to jedno z najtrudniejszych wyzwań w e-commerce” – powiedziała Darryl Adie, dyrektor zarządzający Ampersand, w rozmowie z Evigo. „Mamy nadzieję, że połączenie najnowocześniejszych rozwiązań wielokanałowych z ofertą Harvey Nichols spełni nadzieje nawet najbardziej wymagających klientów” – dodała.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.com