FootFall Indeks Polska w ostatnim tygodniu spadł o 3 proc. w porównaniu z ubiegłym tygodniem. W skali rok do roku odwiedzalność w centrach handlowych także zmalała o 5,6 proc. Skumulowana strata wyniosła 7 proc. – podała firma Experian.

– Ruch w polskich centrach handlowych spadł o 3 proc. w porównaniu z tygodniem poprzednim. Rok do roku mamy spadek o 5,5 proc. Dynamika jest słabsza niż rok temu, ale pokrywa się z wynikami historycznymi, co świadczy o stabilizacji. Przed nami wzrost związany z Dniem Dziecka, następnie lekki spadek, po którym frekwencja wzrośnie w związku z wyprzedażami – informują analitycy Experian.

Maj jest miesiącem wielu zmian wiążących z odwiedzalnością w centrach handlowych. Dwa tygodnie temu FootFall Indeks Polska wzrósł o 129,8 proc. w porównaniu z wcześniejszym tygodniem – co było rekordowym wzrostem. W skali rok do roku odwiedzalność w centrach handlowych jednak spadła o 4,2 proc. Skumulowana strata wyniosła wtedy 7,1 proc.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centrów handlowych oraz ich najemcy wiedzą, jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.