Debiut Briju na GPW

Salon Briju

Salon Briju

Kurs akcji Briju, producenta biżuterii, nie zmienił się na otwarciu w pierwszym dniu notowań na rynku głównym GPW i wyniósł 13,1 zł. Do tej pory, o czym informowaliśmy, spółka była notowana na NewConnect.

Do obrotu na rynku głównym trafiło 3.978.260 akcji spółki, w tym 1.500.000 akcji serii A, 1.500.000 akcji serii B, 478.260 akcji serii C oraz 500.000 akcji serii D.

W 2013 roku spółka wypracowała przychody na poziomie 279 mln zł (wzrost o 23 proc. rdr), a zysk netto wyniósł 7,9 mln zł (wobec 3,7 mln zł rok wcześniej). Marża EBITDA spółki wyniosła 3,5 proc.

W I kw. tego roku skonsolidowany zysk netto był wyższy o 10 proc. rdr i wyniósł ponad 2 mln zł, natomiast zysk operacyjny przekroczył 2,8 mln zł (wzrost o 23 proc. rdr). Przychody wyniosły 67,3 mln zł wobec 59,5 mln zł w I kw. 2013 roku.

Firma Briju zajmuje się handlem złotem i innymi metalami szlachetnymi, a także wytwarzaniem i dystrybucją wyrobów jubilerskich ze złota, srebra oraz z kamieni szlachetnych i syntetycznych. Do końca 2015 roku spółka planuje uruchomienie 22 salonów własnych i 20 sklepów franczyzowych.

Podstawowym celem strategicznym Grupy Kapitałowej Briju, właściciela sieci sklepów jubilerskich, jest rozwój własnej sieci sprzedaży – składającej się z własnych salonów sprzedaży, zlokalizowanych na terenie największych galerii i centrów handlowych, a także przy najbardziej prestiżowych ciągach handlowych dużych miast w Polsce.

W I kw. 2014 roku spółka uruchomiła 2 salony jubilerskie działające pod marką Briju. Nowe sklepy pojawiły się w Galerii Piastów w Legnicy oraz w CH Bielawy w Toruniu. Cały czas trwają prace związane z pozyskaniem dalszych lokalizacji pod nowe sklepy. Planowane lokalizacje sklepów są, jak poinformowano, analizowane zarówno pod względem położenia na terenie centrum handlowego, jak również pod względem siły nabywczej potencjalnych klientów oraz konkurencji.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016