Salon H&M
Salon H&M

Sklep H&M w Centrum Handlowo-Rozrywkowe Ruda Śląska Plaza zajmuje lokal o powierzchni ponad 1350 mkw. GLA. i również taką powierzchnię zaadaptowano w Galerii Bursztynowej w Ostrołęce.

Spółka H&M od czasu założenia w 1947 roku stała się jedną z największych firm modowych na świecie. Obecnie prowadzi działalność w 53 krajach na terenie całego świata, będąc jednym z liderów rynku wielkoformatowych marek modowych. Pierwszy sklep H&M w Polsce powstał w 2003 roku. W tej chwili firma sprzedaje swoje produkty w ponad 130 lokalach na terenie całego kraju, w których pracuje 3 tys. osób. Koncept biznesowy H&M to oferowanie mody i jakości za najlepszą cenę.

Na koniec kwietnia 2014 łączna liczba salonów H&M na całym świecie wyniosła 3246. W tym samym okresie roku ubiegłego spółka posiadała 2881 salonów.

W całym 2014 grupa zamierza otworzyć na świecie 375 nowych sklepów. H&M chce otworzyć więcej flagowych sklepów w największych miastach, m.in. w Melbourne, w Mediolanie, w Szanghaju, w Monachium, a także na Manhattanie – przy Piątej Alei i Herald Square.

Przypomnijmy: w I kw. 2014 roku firma H&M otworzyła 72 nowe sklepy. Dla porównania w tym samym okresie w 2013 roku rozpoczęły działalność 54 salony. Grupa w tym czasie zdecydowała się też zamknąć 12 salonów na świecie, czyli tyle samo, ile w pierwszych 3 miesiącach roku ubiegłego. Sprzedaż w tym okresie w walutach miejscowych wzrosła o 12 proc. Zysk brutto grupy wyniósł ponad 32 mld koron szwedzkich (około 16 mld zł), co oznacza 13-proc. wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym.