Biedronka ma zgodę na przejęcie części sklepów Marcpol

Biedronka

Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka może przejąć część mienia spółki Marcpol. Transakcja dotyczy 11 sklepów w województwie mazowieckim, łódzkim i śląskim. Postępowanie przeprowadzone przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wykazało, że koncentracja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji.

Wniosek Jeronimo Martins Polska o zgodę na przejęcie części mienia spółki Marcpol wpłynął do UOKIK w marcu 2014 roku. Jeronimo Martins Polska prowadzi sieć blisko 2,5 tys. sklepów dyskontowych Biedronka. Transakcja ma polegać na zakupie 11 sklepów należących do Marcpol i działających pod tą nazwą – pięciu w Warszawie, a także w Markach, Laskach, Wyszkowie, Radomsku, Łodzi i Zabrzu.

W trakcie prowadzonego postępowania UOKiK zbadał wpływ transakcji na lokalne rynki sprzedaży AKCU, zlokalizowane w pobliżu przejmowanych placówek. Analiza wykazała, że Jeronimo Martins Polska nie osiągnie na nich pozycji dominującej i nadal będzie musiała rywalizować z innymi sklepami.

Przeanalizowany został również wpływ koncentracji na krajowy rynek zaopatrzenia w artykuły konsumpcyjne codziennego użytku. Wzrost udziałów przejmującej spółki będzie jednak minimalny i nie będzie miał wpływu na strukturę tego rynku.

Zgodnie z przepisami transakcja podlega zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce.

MarcPol to polska sieć handlowa zbudowana w całości na polskim kapitale, która realizuje swoje plany inwestycyjne, kontynuuje modernizację marketów, a także otwiera kolejne w Warszawie przy ul. Powstańców Śląskich, Łomiankach i Józefowie.  Sieć zarządza obecnie 64 sklepami (53 supermarkety oraz 11 sklepów typu convenience) zlokalizowanymi głównie w Warszawie oraz centralnej i wschodniej części Polski.

Reklama

Galeria Jurajska