Google online retailing

Google Analytics na swoim blogu opublikował informacje o nowych narzędziu do pomiarów o nazwie Enhanced Ecommerce. Nowy serwis daje możliwość poznania szczegółów procesu zakupu, a nawet zachowania konsumenta przed dokonaniem zakupu. Pozwoli to sprzedawcom przeanalizować krok po kroku cały proces od wyszukiwania produktu przez klienta aż po finalizacje transakcji.

Enhanced Ecommerce będzie posiadać nowe funkcje analizowania stron takie jak: liczba wyświetleń szczegółowych informacji o produkcie, częstotliwość użycia  funkcji „dodaj do koszyka”, liczba kliknięć na wewnętrzne kampanie reklamowe, poprawne działanie merchandisingu na stronie oraz analizę procesu finalizacji zamówienia oraz zakupu.

Nowe funkcje dla detalistów internetowych

Inne  ulepszenia to m.in. narzędzia dla marketingowców e-commerce  takie jak Unified Channel Grouping, które pozwoli użytkownikom sprawdzić z jakiego kanału jest największy ruch na stronie. Funkcja „Data Import” pozwoli użytkownikowi na zaimportowanie większej liczby danych takich jak szczegółowe informacje o produkcie, preferencje konsumentów oraz informacje o zwróconych produktach. Dla użytkowników posiadających wersje premium będzie dodatkowa funkcja Custom Tables która ułatwi przygotowanie niestandardowych baz danych.

Reklamy Google ukierunkowane na handel detaliczny

Ostatnio Google stara się pomagać detalistom internetowym pod kątem analiz oraz marketingu. W kwietniu, Google poinformował że kampanie reklamowe ukierunkowane na handel detaliczny zastąpią wszystkie reklamy PLA (reklamy prezentujące informacje o produktach z sklepów internetowych). Zmiana ma nastąpić do sierpnia bieżącego roku. Już od lutego kampanie reklamowe są dostępne dla wszystkich reklamodawców PLA. Google opracował też nowe narzędzia dla kampanii reklamowych takich jak symulator przetargu, opcje tworzenia kampanii oraz tworzenie grup.