Tarasy Zamkowe w Lublinie
Tarasy Zamkowe w Lublinie

Tarasy Zamkowe to centrum handlowe klasy A, starające się o uzyskanie międzynarodowego certyfikatu ekologicznego BREEAM. Atutem tego projektu jest ekologiczna struktura architektoniczna komponująca się z otoczeniem i tereny zielone na dachu galerii.

Certyfikat BREEAM (Building Research Establishment’s Environmental Assessment Method), przyznawany przez brytyjską organizację BRE Global Ltd., jest jednym z najbardziej znaczących światowych instrumentów opiniowania budynków pod względem przyjazności dla środowiska naturalnego oraz komfortu użytkownika nowych inwestycji budowlanych.

Tarasy Zamkowe to centrum handlowo-rozrywkowe, w którym na 38 tys. mkw. powierzchni handlowej znajdzie się około 150 lokali handlowo-usługowych oraz miejsca rozrywki, rekreacji i odpoczynku. Na trzech poziomach parkingu podziemnego znajdzie się ponad 1,4 tys. miejsc postojowych. W gronie najemców galerii znajdą się wszystkie marki Grupy Inditex: Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home. Wśród najemców będą również brandy Grupy LPP: Reserved, Cropp, House, Sinsay, Mohito, Home&You. Ponadto w Tarasach Zamkowych pojawią się: GUESS, Waggon Paris, Express, Kazar, Biżuteria Śliwiński, iSpot Apple Premium, Zibi, Jupi Park, Leopardus, Pralnia Higiena, Delfin Travel, Restauracja Olimp, Grand Kebab.

Zasięg oddziaływania Lublina to 1 mln, w tym 350 tys. mieszkańców miasta – potencjalnych klientów Tarasów Zamkowych. To największe miasto we wschodniej Polsce, w którym uczy się i mieszka 100 tys. studentów – klientów krajowych i międzynarodowych marek. Wskaźnik siły nabywczej w Lublinie znajduje się powyżej średniej krajowej i wynosi 103 przy średniej krajowej 100. Atutem Lublina jest także jego położenie geograficzne na skrzyżowaniu ważnych tras komunikacyjnych. Port Lotniczy Lublin, jak i planowane miasteczko lotniskowe (Airport City) przyczynią się do wzrostu ruchu turystycznego w Lublinie, co za tym idzie – również do wzrostu liczby odwiedzających Tarasy Zamkowe, które zlokalizowane są w bezpośrednim sąsiedztwie Starego Miasta i historycznego Zamku.

Tarasy Zamkowe budowane są w centrum Lublina u zbiegu al. Unii Lubelskiej i al. Tysiąclecia, łatwo tu więc dotrzeć pieszo, komunikacją miejską, jak i samochodem. Niewątpliwą zaletą lokalizacji Tarasów Zamkowych jest bliskość licznych linii autobusowych oraz głównego dworca PKS. Całkowity koszt inwestycji wynosi 480 mln złotych.

Kluczowe czynniki wyboru Tarasów Zamkowych przez przyszłych klientów to atrakcyjność oferty sklepowej – tak twierdzi 54 proc. respondentów biorących udział w „Badaniu potrzeb potencjalnych klientów centrum handlowo-rozrywkowego Tarasy Zamkowe w Lublinie” przeprowadzonym przez Millward Brown. To także odpowiednia lokalizacja w centrum miasta i dogodny dojazd (odpowiednio 37 proc. i 24 proc. badanych).

Aż 96 proc. ankietowanych lublinian deklaruje, że odwiedzi Tarasy Zamkowe w Lublinie. 90 proc. poszukiwać będzie sklepów z odzieżą marek popularnych. Sklepy obuwnicze i galanteria skórzana oraz sklepy kosmetyczne i apteki wskazuje 77 proc. ankietowanych, zaś 71 proc. deklaruje, iż odwiedzać będzie sklepy z muzyką, książkami, grami komputerowymi oraz z artykułami spożywczymi.

Firma Immofinanz, inwestor Tarasów Zamkowych będzie wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum 2014. Projekty firmy będzie można zobaczyć na stoisku 4.9.